fbpx

Marketing responsywny czyli wzrost skuteczności o 500%

ExpertSender, specjaliści od e-mail marketingu zaprezentowali na łamach Econsultancy statystyki, które jasno pokazują, że automatyzacja e-mail marketingu pod kątem sprzężenia go z zachowaniami konsumentów to klucz do sukcesu.

Klasyczny e-mail marketing w wykonaniu ExpertSender przyniósł otwieralność na poziomie około 10-12%. Zastosowanie technologii “trigger email marketing”.

 

Trigger to z angielskiego zapadnik lub spust, można by więc pokusić się o nazwę marketing zapadkowy lub spustowy, jednak rozsądniej byłoby odwołać się do faktu, że jest to forma automatyzacji, która reaguje (response) na określone zachowanie użytkownika. Stąd marketing responsywny wydaje się być nazwą najrozsądniejszą.

 

 

Wracając do e-mail marketingu responsywnego (trigger marketing) trzeba zauważyć, że charakteryzuje się on nie tylko znacząco lepszą liczbą otwarć wiadomości spersonalizowanych pod kątem treści, czasu, geolokalizacji, historii zakupowe ale także zdecydowanie lepszym CTRem – w skrajnym wypadku 2.5 – krotnie lepszym.

 

 

Jakie są najpopularniejsze zachowania, które prowokują marketingowców do wysyłania wiadomości? Przede wszystkim wizyta lub zalogowanie się na stronie. Niemniej często wykorzystuje się rejestrację na stronie lub zapisanie do newslettera. Inne metody poniżej.

 

Zostaw odpowiedź