fbpx

Marketing SMS-owy w oczach polskich firm – badanie

Dzisiaj zamykamy cykl publikacji o marketingu SMS-owym. Ostatnia część pokaże spojrzenie firm na tę formę promocji.

Biznesowa część badania „Komunikacja SMS w Polsce”, została zrealizowane metodą CAWI, za pomocą ankiety internetowej zamieszczonej w dedykowanym serwisie internetowym. W badaniu wzięło udział ponad 150 firm, co nie jest wartością, która pozwala na wnioskowanie na szerszą grupę. Stąd wyniki potraktujemy raczej jako formę wskazówki poszerzającej horyzont potencjalnych możliwości.

Zaczynamy od mocnego podziału – nieco ponad połowa firm, które wzięły udział w badaniu korzysta z SMS marketingu (54 procent). Najczęściej jest to:

  • wysyłanie SMS-ów (94 procent)
  • SMSy premium (13 procent)
  • wysyłanie MMS-ów (10 procent)
  • odbiór SMS-ów (10 procent)
  • wysyłka VMS, czyli Voice Message (9 procent)

A to oznacza, że faktyczna skuteczność SMS marketingu była badana tylko w około 70-ciu firmach i to w formie deklaratywnej. Tak czy inaczej przyjrzyjmy się tym bardzo pozytywnym dla marketingu SMS-owego wynikom. Jak widać poniżej, omawianą formę marketingu dobrze lub bardzo dobrze ocenia około połowa firm. Trudno powiedzieć jak interpretować odpowiedź „satysfakcjonująco”. Zazwyczaj nie stosuje się tak mylnego zwrotu w badaniach. Przyjmijmy, że badacze mieli na myśli „ani dobrze, ani źle”, co oznacza ocenę ambiwalentną.

 
sms1

Bardzo ciekawie wygląda odpowiedź na pytanie o średnią konwersję w kampaniach SMS-owych. Naturalnie, chodzi o konwersję w ujęciu procentowym. Przyjęto tu zaskakujące dla e-commerce dwucyfrowe liczby. To może być szokujące, ale według poniższego wykresu co piąta firma osiągnęła poziom konwersji w przedziale 51-75 procent! Doprawdy, trudno przyjąć do wiadomości ten wynik bez wysoko podniesionych brwi.

sms2

Warto także zwrócić uwagę, że blisko 70 procent przedstawicieli firm widzi w SMS-ach narzędzie uzupełniające działania sprzedażowe, nie zaś główne narzędzie marketingu sprzedażowego. Wydaje się to nieco dziwne, jeśli faktycznie poziom konwersji osiąga nawet 75 procent.

1 komentarz

  1. Paweł 19-05-2018

Zostaw odpowiedź