fbpx

Marketing w 2014 roku – walka o uwagę konsumentów trwa

Ekonomia uwagi to ciekawa teoria, którą w swoich rozważaniach często podejmuje Michael Goldhaber amerykański dziennikarz, pracownik naukowy Uniwersytetu Fordham w Nowym Jorku i badacz tzw nowej ekonomii Internetu.

Warto go przywołać w kontekście infografiki, która powstała w WebDam Solutions i traktuje o przyszłości e-marketingu w roku 2014.

 

Jak zwraca uwagę Goldhaber żyjemy w czasach, w których kapitał finansowy traci na znaczeniu, zaś jego kosztem zyskuje kapitał uwagi. Pozyskiwanie uwagi, szczególnie w Internecie, to temat szeroko podejmowany przez badaczy fenomenu celebrytów, ale dotyczy także marek, które od czasu wynalezienia social mediów intensywnie kreują się na największych celebrytów Internetu.

 

Stąd nie dziwią przedstawione przez WebDam Solutions liczby – na e-marketing w 2014 pójdzie aż 135 miliardów dolarów. Przy czym blisko co 8. szef działu marketingu wierzy, że przyszłością reklamy jest tworzenie unikalnego kontentu – zautomatyzowanego i dopasowanego do potrzeb każdego konsumenta.

 

Innymi słowy, jak mówi Goldhaber, marki nie biją się tyle o pieniądze konsumentów, co o ich uwagę, za którą płyną pieniądze. To fundamentalna różnica, o której warto pamiętać.

 

Pokazują to statystyki w poniższej infografice: ponad połowa marketingowców znalazło klientów poprzez Facebooka, czterech na dziesięciu poprzez Linkedin, zaś blisko 7. na 10. dzięki prowadzeniu bloga.

Zostaw odpowiedź