fbpx

Marketingowcy z UK stawiają w tym roku na wyszukiwarki w sklepach

SLI Systems Ltd zaprezentowała badania przeprowadzone na 160 przeważnie brytyjskich sklepach internetowych, w ramach których pytano działy marketingu jakie w tym roku stawiają przed sobą priorytety na tzw listach to-do.

Okazuje się, że m-sprawy zajęły daleką pozycję, zaś najważniejszą sprawą jest wyszukiwarka w sklepie internetowym.

 

22% e-marketingowców traktuje poprawienie jakości wyszukiwania w sklepie, którym się opiekują, jako absolutny priorytet. Nie bez powodu, bo 47% chciałoby wykorzystywać informacje uzyskane podczas używania przez klientów wyszukiwarki do e-mail marketingu oraz pozycjonowania.

 

11% myśli o wykorzystaniu tego typu danych do poprawienia retargetowania reklam. Wyniki badania są ciekawe – wskazują na wyszukiwarkę produktów w sklepie jako ważny kanał informujący o tym, w którym kierunku skierować marketingowe działa.

 

W jaką stronę pójdzie rozwój wyszukiwarek sklepowych? Najpopularniejszy eksperyment to testy wyników wyszukiwań w trybie A/B. Ponadto okno szybkiego podglądu, czyli generowania na żywo wyników np. za pomocą Ajaxa oraz personalizacja wyników korzystając z dotychczasowej historii.

Zostaw odpowiedź