fbpx

Marketingowe trendy w 2014. Jak i gdzie się reklamować?

Do końca roku kalendarzowego zostało już tylko niecałe 1,5 miesiąca. Jeśli nie znaleźliście jeszcze wolnej chwili, aby zastanowić się nad kształtem Waszego przyszłorocznego budżetu marketingowego, to zdecydowanie warto to zrobić właśnie teraz. W jakim miejscu ograniczyć wydatki? Gdzie warto je zwiększyć?

Pomocna przy planowaniu może okazać się infografika przygotowana przez firmę Ciceron, której wyniki są odbiciem badań, przeprowadzonych wśród pracowników działów marketingu w USA.

Czego możemy się z niej dowiedzieć? Po pierwsze, 70 proc. wszystkich marketingowców i aż 86 proc. z sektora B2C zamierza zwiększyć swoje wydatki w segment mobile. Z kolei blisko połowa (45,6 proc.) przebadanych przewiduje, że o 1/10 wzrosną środki przeznaczane na działania w mediach społecznościowych. Jednocześnie tylko 29,1 proc. respondentów przyznało, że dysponuje odrębnym budżetem na działania w tym obszarze.

Interesująco przedstawiają się dane na temat tego, w jakich strefach ankietowani zamierzają w największym stopniu zwiększyć wydatki. Na pierwszym miejscu jest naturalnie odmieniany w ostatnim czasie przez wszystkie przypadki content marketing. Na drugiej pozycji – optymalizacja landing page’a, a na trzecim – wprowadzenie usprawnień na stronie internetowej. Kolejne lokaty zajmują media społecznościowe, SEO, format PPC oraz e-mail marketing.

Na koniec autorzy spytali marketingowców o to, które obszary budzą ich największe obawy. Okazuje, że najbardziej sen z powiek spędza ankietowanym to, czy marketingowe kampanie będą angażować klientów. Niepokój budzi również to, czy wszystkie z prowadzonych działań są w pełni mierzalne i czy ich oddziaływanie nie będzie miało negatywnych konsekwencji dla wiarygodności marki.

Budżet marketingowy na 2014

3 komentarze

  1. Karina 18-11-2013
    • Marek Okruch 19-11-2013
  2. Neo Net 26-05-2014

Zostaw odpowiedź