fbpx

Mashable: 12 topowych kampanii marketingowych w 2012 roku

Mashable przygotowało zestawienie 12 najlepszych kampanii marketingowych w 2012 roku. Są na niej pewniacy, ale zespół Mashable postarał się o kilka ciekawych decyzji.

Pierwsze miejsce – bezapelacyjnie Red Bull i kampania reklamowa Stratos, znana też jako próba bicia kolejnego rekordu skoku ze spadochronem. Na żywo skok zobaczyło 8 milionów osób, kolejne 32 miliony zobaczyło skrót z relacji zamieszczony w internecie.

Drugie miejsce to nieznana w Europie reklama sklepu internetowego z abonamentem na …maszynki do golenia. Reklama zadebiutowała w marcu, zagrał w niej CEO Dollar Shave Club.com i zebrała 7.5 miliona widzów.

 

Trzecie miejsce przypadło Samsungowi za reklamę “The Next Big Thing is Already Here”, która wykpiwa oczekujących w kolejce klientów Apple’a. Robi to jednak na tyle inteligentnie, że chrapka na nowego Galaxy przychodzi sama, mimowolnie.

 

Czwarte miejsce to kolejna amerykańska reklama – tym razem patriotyczna do szpiku kości z dwiema wielkimi ikonami – Clintem Eastwoodem i Chryslerem.

 

W pierwszej 10. zmieścił się także Facebook, ze swoją wzruszającą opowieścią o rzeczach, które łączą ludzi. Od wspólnego stołu, przez naród po Facebooka – a jakże.

 

Z ciekawostek jest też europejska reklama – nakręcona w Belgii przez kanał TNT – czy naprawdę grają w niej przypadkowi aktorzy? Oceńcie sami.

Wszystkie kampanie można znaleźć pod poniższym adresem:
http://mashable.com/2012/11/30/top-marketing-2012/

Zostaw odpowiedź