fbpx

Mashable: 4 proste sposoby, aby zwiększyć zasięg informacji prasowych (cześć I)

Mashable postanowiło podpowiedzieć drobnemu biznesowi, jak mądrze pisać i promować informacje prasowe. Jak się okazuje – większość z amatorsko napisanych informacji PRowych zawiera bardzo poważne błędy.

Po pierwsze – optymalizuj pod wyszukiwarki. Tytuł, tytuł i jeszcze raz tytuł. Jak wiadomo podstawą dobrej informacji prasowej jest opowiedzenie ciekawej historii. Czy będzie to historia marki, produktu, sukcesu, a może porażki, to kwestia Waszej wyobraźni.

Jeśli chodzi o sam tytuł informacji prasowej, warto zwrócić pilną uwagę na to, aby był on przyjazny dla wyszukiwarek. Jak zacząć? Od stworzenia słów kluczowych, które najtrafniej opiszą stworzony dokument. Następnie, trzeba je odsiać z pomocą Narzędzia propozycji słów kluczowych – pozostawmy tylko te, które są często wyszukiwane. W zależności od siły Waszego biznesu celujcie w najpopularniejsze słowa lub środek długiego ogona. Nie zawsze warto porywać się z motyką na slońce.

Z wybranych słów kluczowych stwórzcie temat oraz jedno zdanie pod tematem – Google powinien potraktować je jako najważniejsze frazy opisujące informacje prasową. Nie trzeba chyba dodawać, że tytuł ma spełniać swoją podstawową rolę, czyli zachęcać do przeczytania tekstu. Czasami więc lepiej odpuścić niektóre słowa kluczowe na rzecz stylistycznej poprawności.

Na koniec hiperlinki – warto je umieszczać w informacji prasowej np. zaszywać je pod słowami kluczowymi, na które mamy dużo wyszukań w Google’u. Jeśli więc piszecie informacje prasową o nowych słuchawkach to nie podlinkowujcie ich nazwy np. HiFiMAN HE-300 a zamiast tego, zaszyjcie link do produktu na stronie pod hasłem „słuchawki audiofilskie”.

Naturalnie, te uwagi mają sens, jeśli wyślecie informacje prasową do serwisów, które zamieszczają ją w oryginale oraz umieścicie ja na swoich stronach w oryginalnym formacie np. pdf.

Zostaw odpowiedź