fbpx

Mashable: 4 proste sposoby, aby zwiększyć zasięg informacji prasowych (cześć II)

Mashable postanowiło podpowiedzieć drobnemu biznesowi, jak mądrze pisać i promować informacje prasowe. Jak się okazuje – większość z amatorsko napisanych informacji PRowych zawiera bardzo poważne błędy. Dziś część druga – zdjęcia.

Po drugie – zdjęcia. Nadal wiele osób nie docenia siły obrazu – to kardynalny błąd w marketingu, szczególnie w czasach, gdy coraz więcej odbiorców zalicza się do grona „digital native”. Pokolenia, które informacje pochłania i przetwarza wielowątkowo.

To z kolei oznacza, że mózg odbiorcy pracuje w trybie płytkiego przetwarzania informacji. W dotarciu do takich konsumentów obraz działa zdecydowanie lepiej, niż liniowy tekst, który wymaga skupienia uwagi i abstrakcyjnego myślenia.

Ważne jest więc pokazanie nie tylko samego produktu, ale także sposobu używania go. Ponadto, warto dostarczać materiały w rozdzielczości do druku oraz do umieszczenia na stronie – im bardziej ułatwimy życie prasie, tym chętniej zamieści naszą informacje. Warto także pamiętać o właściwym nazwaniu pliku ze zdjęciami – to podstawa optymalizacji pod kątem Google’a. Upewnijcie się zatem przed wysłaniem informacji prasowej, że zdjęcia Waszych produktów zostały nazwane w sposób „marka_model_nazwa-ogolna-produktu-funkcja” lub w sposób podobny.

Zostaw odpowiedź