fbpx

Mashable: Amazon wyzyskuje drobnych sprzedawców

Na początku listopada Mashable przytoczyło historię Childhood Way Boutique – sklepu internetowego, który od 2 lat walczy w Google z cieniem swoich produktów niegdyś sprzedawanych przez Amazon.

Opowieść jest nauczką dla wszystkich tych, którzy chcieliby na początek sprzedawać przez Amazon, a następnie pewnego dnia wystartować z własną stroną internetową. Źródłem opowieści jest wpis na blogu firmowym powyższego sklepu, w którym właścicielka ubolewała nad faktem wystawiania przez Amazon jej unikalnych produktów.

W takiej konkurencji nie ma nic złego, jednak z racji, że właścicielka sklepu wycofała produkty z Amazon spodziewała się, że zostaną one usunięte. Niestety, nic takiego nie miało miejsca Amazon pozostawił je na swojej stronie, z tym, że były one oznaczone jako niedostępne.

Pomimo stanu niedostępności, Google indeksuje produkty na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania, zaś Childhood Way Boutique nie jest w stanie nawet zbliżyć się do rezultatów SEO amerykańskiego giganta e-commerce.

Ze sporą dawką pewności można założyć, że osoby które weszły na stronę Amazona poprzez Google i dowiedziały się, że produkt jest niedostępny zaprzestaną poszukiwać dokładnie takiego samego produktu. Wszak Amazon oferuje wszystko, więc jeśli coś widnieje jako niedostępne to najpewniej zaprzestano produkcji. Stąd pozostaje dokonać zakupu innego produktu – z pomocą pomocnej wyszukiwarki Amazona.

I tak zamyka się to błędne koło. Znamy je także z polskich realiów – wszyscy dostarczamy unikalne zdjęcia i opisy do porównywarek cenowych.

4 komentarze

  1. Jakub Sawa 20-11-2012
  2. Jubileo.pl 20-11-2012
  3. Duchi 21-01-2016

Zostaw odpowiedź