fbpx

MasterCard: Polscy internauci przekonali się do płatności zbliżeniowych

Jeden z wiodących na światowym rynku operatorów kart płatniczych – MasterCard, zbadał stosunek internautów do nowoczesnych technologii płatniczych, takich jak karty zbliżeniowe i płatności telefonem. Czego dowiadujemy się z przeprowadzonego sondażu?

Po pierwsze, co nie jest specjalnie zaskakujące, użytkownicy internetu nad Wisłą znacznie częściej niż ogół społeczeństwa korzystają ze smartfonów i decydują się na płatności zbliżeniowe. Do użytkowania nowoczesnych sposobów płatności przekonują Polaków szybkość i wygoda płacenia.

Internauci korzystają częściej z praktycznie każdej nowoczesnej technologii, służącej do nowoczesnych technik płatniczych. Ze stykowych kart płatniczych korzysta 65 proc. użytkowników sieci i 44 proc. wszystkich biorących w badaniu respondentów. Jeszcze większą różnicę widać w przypadku płatności kartą zbliżeniową, do czego przyznaje się 42 proc. internautów i jedynie 21 proc. ogółu przebadanych osób. Wśród użytkowników światowej pajęczyny, 9 proc. uczestników badania płaci zbliżeniowo swoim smartfonem, a w przypadku całej populacji odsetek osób, które się na to decydują jest trzykrotnie mniejszy.

61 proc. internautów używa smartfona (w próbie ogólnopolskiej – 25 proc.). Co ciekawe, aż 27 proc. użytkowników sieci deklaruje, że w ciągu półrocza wymieni smartfon na nowy.

Jedno jest pewne – dla Polaków korzystających z internetu, przy dokonywaniu transakcji liczą się następujące cechy: bezpieczeństwo (jest to istotne dla 92 proc.), niska cena (90 proc.), szybkość (88 proc.) i dostępność w różnych miejscach (83 proc.).

Z badania Mastercard wynika, że mieszkańcy naszego kraju nie boją się nowych metod dokonywania płatności. zapytani o hipotetyczną sytuację, gdyby płatność gotówką była niemożliwa, w większości są gotowi płacić kartą zbliżeniową (68 proc. twierdzi, że byłoby to wygodne, bądź nie odczuliby zmiany), 42 proc. mogłoby płacić za pomocą smartfona, a 39 proc. zdalnie (mobilnie) przez telefon np. za pomocą dedykowanych aplikacji.

Poniżej znajdziecie infografikę prezentującą zebrane w trakcie badania dane:

Zostaw odpowiedź