fbpx

Matt Cuts z Google: nie pozycjonujcie się przez linki w widżetach oraz infografikach

W jednym z najnowszych materiałów video od Google’a dla webmasterów, Matt Cutts, odpowiedzialny w koncernie z Mountain View za walkę ze spamem opowiada o regułach zaszywania linków z oznaczeniem „follow”.

Właściwie opowiada o tym, kiedy używać znacznika „nofollow”, a co bystrzejsi webmasterzy z pewnością domyślą się, kiedy warto ich używać.

 

Kiedy więc warto unikać linku pozycjonującego stronę dla własnego dobra? Matt Cutts stwierdza rzeczowo, że wszędzie tam, gdzie użytkownicy wstawiają go na swoją stronę bez świadomości, że pozycjonują inną.

 

Jako przykład podaje Cutts widżety oraz infografiki, w przypadku których szczerze odradza zaszywanie linków pozycjonujących. Naturalnie, możemy odsyłać na swoją stronę w celu zdobywania ruchu, popularyzacji marki ale warto w przypadku właśnie infografik czy też widżetów stosować oznaczenie „nofollow”.

 

W przypadku jego braku Google może potraktować tego typu praktyki jako formę nieuczciwego pozycjonowania strony docelowej. Jak zauważa Matt Cutts, tego typu linki nie mogą być traktowane na równie z klasycznymi odsyłaczami w tekście, które wskazują na w pełni świadomą rekomendację strony, do której autor tekstu odsyła.

 

Zostaw odpowiedź