fbpx

Matt Cutts: Google nadal różnicuje domeny

E-biznes opublikował interesującego newsa, który jest esencją wypowiedzi Matta Cuttsa z Google’a. Cutts przypomina, że wybór domeny w znacznym stopniu decyduje o pozycjonowaniu strony.

Warto o tym pamiętać wybierając domenę.

Kreatywność przy wyborze domeny nie zawsze popłaca. Cutts wskazał przykład pewnego amerykańskiego blogera, który wybrał domenę Ma.tt. W efekcie czego Google zadba aby jego wypowiedzi znalazły się w wynikach wyszukiwania dla zapytań z Trynidadu i Tobago.

 

Tego typu wybór aż się prosi o przyznanie nagrody Darwina w dziedzinie pozycjonowania.

 

Szczególnie ostrożnie należy podchodzić do stron z rozszerzeniem *.com, które są pozycjonowane międzynarodowo, co znacząco zwiększa zakres konkurencji. Jeśli nie prowadzimy lub nie planujemy prowadzić w najbliższym czasie szeroko zakrojonych działań na cały świat nie warto czynić z rozszerzenia com swojej głównej strony domowej.

 

Innymi słowy, wybór domeny powinien wynikać ze strategii przedsiębiorstwa, podobnie jak sama strategia wynika z celów, a te z misji.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lTUXtDxn8Ak

Tagi:,

Zostaw odpowiedź