fbpx

Media Markt sprzedaje swój rosyjski oddział

Mundial trwa w najlepsze, ale to nie oznacza, że europejskie rozgrywki finansowo – handlowe zamarły.

Korzystając z cienia uwagi, jaki rzucają na aktywności biznesowe mistrzostwa świata w piłce nożnej Ceconomy, właściciel sklepów Media Markt postanowił sprzedać swój rosyjski oddział. To sytuacja wybitnie nietypowa dla właściciela Media Markt, gdyż zdarza się pierwszy raz i stoi w jawnej sprzeczności z planami Niemców, aby twardo prowadzić ekspansję w Europie, a tym samym odeprzeć Amerykanów spod znaku Amazona.

CEO Ceconomy, Pieter Haas twierdzi jednak inaczej i nazywa sprzedaż sukcesem i dobrą alternatywą dla dalszej obecności w Rosji. Jak nietrudno się domyślić, Media Markt przeszedł w rosyjskie ręce jednego z największych lokalnych oligarchów finansowych. Przejmie on zarządzanie 46 placówkami handlowymi.

Warto przypomnieć, że w Polsce Saturn i Media Markt to czwarta siła handlowa. W 2016 roku sklepy ówczesnej grupy Metro osiągnęły przychody w wysokości 2.68 miliardów euro. Kolejną siecią RTV/AGD, która goniła w ubiegłym roku Niemców była nasza rodzima RTV Euro AGD z obrotami na poziomie 1,075 miliarda euro.

Ceconomy powstała jako grupa niezależna od niemieckiego Metro Group i skupia w sobie sklepy Media Markt (w tym przejęty Redcoon) oraz Saturn. Głównym zadaniem nowego tworu jest konkurowanie z Amazonem, którego udziały w internetowym rynku RTV rosną w kosmicznym tempie, zaś amerykański gigant wydaje się być nie do zatrzymania.

Zostaw odpowiedź