fbpx

Jak media społecznościowe to treści wizualne

O tym, że jedno zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów wiemy już wszyscy, ale najpewniej hasło to, szczytne w czasach, gdy zrobienie zdjęcia i jego publikacja były nie lada wyzwaniem, dzisiaj mocno straciło na aktualności.

Dzisiaj publikować mogą wszyscy, więc wszyscy walczą o kilka sekund uwagi innych. A najłatwiej jest walczyć obrazem.

Chciałoby się rzec, że historia zatoczyła koło i wróciliśmy do wieków wczesnych, gdy ludzie posługiwali się pismem obrazkowym, ale to nie do końca prawda. Właściwie nie ma w tym w ogóle prawdy, ponieważ pismem obrazkowym posługiwali się nieliczni. Dzisiaj zaś pisać może każdy, co jest błogosławieństwem i jednocześnie przekleństwem naszych czasów.

W tym wszystkim muszą się jakoś odnaleźć marketingowcy, którzy kreują wizerunki marek. Niegdyś czynili to głównie poprzez tworzenie interesujących opisów i haseł reklamowych (copywriting), dzisiaj wiele wskazuje, że wolą opierać właśnie na obrazach. Powszechność tych intuicji wydaje się być potwierdzona badaniami np. tymi, które przeprowadził Lewis (lewiscommunications.com).

W raporcie pt „The State of Visual Communications in 2016” aż 94 procent marketingowców przyznaje, że zajmuje się jakąś formą produkcji treści wizualnych (obrazkowych lub video). Główne powody to:

  • są bardziej angażujące – 67 procent wskazań
  • takie są wymagania mediów społecznościowych – 50 procent wskazań
  • wywołują emocje – 46 procent wskazań
  • zwracają uwagę – 45 procent
  • są zabawne – 26 procent
  • różnicują markę od innych – 25 procent

 

Badacze działający na zlecenie Lewisa zapytali także marketingowców jakie są czynniki wyróżniające dobry marketing treści. Oto jakie uzyskali odpowiedzi:

  • bardzo wysoka jakość
  • „zniewalający” obraz (treść)
  • interesująca historia
  • oszałamiający obraz
  • właściwy timing
  • emocje
  • humor
  • zgodne z aktualnymi nastrojami społecznymi
  • duże nakłady na promocje

Zostaw odpowiedź