fbpx

Megapanel e-commerce: Allegro traci, Nokaut na wylocie

Mamy grudzień, więc możemy wziąć się za analizę październikowego Megapanelu w kategorii e-commerce – jakkolwiek dziwnie to brzmi w czasach błyskawicznego dostępu do praktycznie dowolnej informacji na świecie.

Analizy sprzed kilku miesięcy nie wnosiłyby zbyt wiele stąd zajmowaliśmy się innymi kategoriami, ale teraz w polskim handlu internetowym robi się coraz ciekawiej.

 

 

Otóż rosnący polski Internet ewidentnie tworzy nowe roszady w e-commerce. Chociaż Allegro.pl pozostaje liderem i zyskało milion użytkowników to ogółem straciło zasięg o 2 procent – oraz, uwaga, uwaga, ilość odsłon! Drugie Ceneo.pl z kolei urosło także o milion użytkowników i zyskało ponad 1 procent zasięgu. Ciekawe jak z perspektywy czasu włodarze Allegro.pl oceniają wydzielenie z całej Grupy porównywarki Ceneo.pl? Takiego rozwoju wypadków chyba nie spodziewał się nikt.

 

Niespodziewanym numerem trzy październikowego zestawienia jest Grupa Wirtualna Polska, która może poszczycić się zasięgiem ponad 13 procent, co w stosunku do ubiegłorocznego wyniku Grupy Domodi.pl (przejętej przez Wirtualną Polskę) jest znaczącym awansem. Nie można przy tym zapomnieć, że w skład działu e-commerce wchodzą także portale modowe oraz finansowe.

 

Numerek 4. to zalando.pl, które bardzo skutecznie prze do przodu , co objawia się 13 procentowym udziałem w stosunku do 11.1 procenta rok temu. Podobnie sprawy mają się w Grupie Empik Media Fashion, która urosła z blisko 11 do ponad 12 procent!

 

Wśród wydawców, którzy brylują w tegorocznym rankingu warto wspomnieć jeszcze

  • euro.com.pl: +2 procent zasięgu
  • Grupa MIG – Sizeer – awans do rankingu
  • rossmann.pl – awans do rankingu
  • Grupa Interia.pl – awans do rankingu
  • mediaexpert.pl – +2 procent zasięgu
  • czasnabuty.pl – awans do rankingu

 

Najsłabiej wypadli:

  • Grupa Nokaut.pl: z 8.2 do 5.6 procenta
  • Merlin.pl – od blisko 1.5 mln użytkowników do bankructwa
  • Grupa Okazje.info: -2 procent zasięgu

 

Na oddzielną uwagę zasługuje grupon.pl, który jest całkowicie impregnowany na informacje o tym, że szał zakupów grupowych dawno za nami.

 

e-commerce-pazdziernik2015 e-commerce-pazdziernik2014

Zostaw odpowiedź