fbpx

Megapanel: Spadek Nokautu i Grupona, Okazje i Skąpiec do góry

I oto jest nowy Megapanel – co prawda nowy jest z nazwy ponieważ dane pochodzą z sierpnia, ale w e-commerce rok do roku działo się całkiem sporo.

 

Niekwestionowanym liderem działu e-commerce jest Grupa Allegro – GG, które zanotowała ponad 13 milionów użytkowników. To o 2 miliony więcej niż w sierpniu 2012.

 

Drugi jest w dalszym ciągu Nokaut, który zjechał z 3.2 miliona do blisko 2.7 miliona użytkowników. 500 tysięcy dusz przy takich liczbach to bardzo dotkliwa strata.
Nie pierwszy raz stracił także Groupon, któremu uciekło około 300 tysięcy użytkowników z 2.2 do 1.9 miliona. Tym samym Groupon pozwolił wyprzedzić się Grupie Okazje.info, która w ostatnich miesiącach prze do przodu niczym taran zdobywając coraz to nowych użytkowników.

 

Tym razem Okazje.info podbiły wynik rok do roku o zdumiewające 0.5 miliona użytkowników. Tym samym Okazje zostały zdecydowanie trzecią porównywarką cenową w naszym kraju. Rok 2012 przebiegł pod znakiem konkurencji pomiędzy Skąpcem a Okazje.

 

W tym roku pomimo wyraźnej zwyżki formy Skąpca musiał on ustąpić pola Okazjom. Skoro o Skąpcu mowa to zanotował on grubo ponad 1.9 miliona użytkowników – o ponad 400 tys więcej niż Okazje. Tym samym awansował rok do roku spychając na dalsze pozycje sklep Euro.com.pl.

 

W dalszej części zestawienia warto podkreślić znakomity wynik Leroy Merlin, którego ze świecą można było szukać w ubiegłorocznym zestawieniu. Podobne brawa należą się niemieckiemu Zalando. W tegorocznym zestawieniu zabrakło Grupy Ebay. Na dalszych miejscach pojawiły się za to sklepy takie jak Gandalf, Media Expert oraz Tchibo.

 

Zostaw odpowiedź