fbpx
magazyn e-commerce mensis.pl nr 57

Mensis.pl nr 57 – magazyn e-commerce

W ostatnich 10 latach wartość eksportu towarowego Polski wzrosła dwukrotnie. Według danych GUS w 2009 roku przychody z transakcji międzynarodowych wyniosły 420 mld zł, a w 2018 roku przekroczyły 900 mld zł. Jednocześnie pozostajemy krajem importerów, bo bilans handlu transgranicznego na przestrzeni 15 lat był dodatni jedynie w latach 2015-2017.

Szybki wzrost obrotów w wymianie międzynarodowej to m.in. efekt rozwoju technologii informacyjnych, które mają niebagatelny wpływ na postępującą globalizację. Apetyt rodaków na konsumpcję zagranicznych towarów i usług jest coraz większy. Według danych PayPal już teraz chętnie kupujemy w sieci odzież, elektronikę i zabawki niedostępne w lokalnych sklepach internetowych. Konkurencyjny rynek e-commerce wymusza na przedsiębiorcach myślenie globalne jednak z danych Eurostat wynika, że zaledwie 8% polskich firm sprzedaje transgranicznie online przy średniej dla Unii Europejskiej na poziomie 17%, a w przypadku rynku czeskiego aż 37%. Tymczasem Unia Europejska zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem liczby ludności – 508 mln (po Chinach i Indiach), a ponad połowa Europejczyków kupuje w sieci.

Czas myśleć szerzej i wykorzystać markę „made in Poland” do podbijania sąsiednich rynków. Jak powiedział mój rozmówca – Krzysztof Domarecki, to innowacyjny i wysokojakościowy polski produkt wpisany w strategię jego firmy jest fundamentem międzynarodowych sukcesów. Funkcjonujący już transgranicznie sprzedawcy internetowi także potwierdzają, że postrzeganie polskich towarów oznacza już nie tylko tańsze, ale często także lepsze. W tym wydaniu „Mensis.pl” zebraliśmy analizy rynkowe, praktyczne strategie i poradniki marketingowe dotyczące rozwoju handlu transgranicznego. Ostatecznie to czas pokaże jak polscy przedsiębiorcy podejdą do tematu ekspansji zagranicznej oraz czy inwestycje Krzysztofa Domareckiego realizowane przez Fidiasz EVC (więcej na str. 26) poprowadzą polskie startupy do światowych osiągnięć. Na pewno warto przygląda ćsię im uważnie, a przede wszystkim praktykować podejście global first we własnym biznesie, bo Globalna Wioska H.M. McLuhana kurczy się na naszych oczach.

W najnowszym wydaniu Mensis.pl m.in.:

FELIETONY

  • Go global, go fail? – Andrzej Lemański
  • Pracuj MĄDRZEJ, a nie WIĘCEJ czyli pochwała „lenistwa” – Rafał Agnieszczak

STRATEGIE

  • Wywiad. Krzysztof Domarecki – Ikona globalnych sukcesów polskiej przedsiębiorczości
  • Jak przygotować sklep do globalnej sprzedaży?
  • Drzemiący potencjał e-handlu transgranicznego. Czy polskie firmy go wykorzystają?
  • Ekspansja szyta na miarę – case study
  • Jak przygotować e-sklepdo sprzedaży międzynarodowej?

RYNEK

  • Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw e-commerce
  • Polacy sięgają po europejski rynek pożyczek
  • Czy wśród 200 największych firm w Polsce znajdzie się jeden sukces w międzynarodowym e-commerce?
  • Polski marsz na Zachód, czyli odwrócona „Juma”

MARKETING

  • Na podbój zagranicznego rynku. 7 wskazówek dla e-commerce
  • Performance marketing jako narzędzie rozwoju handlu transgranicznego
  • Konwersja w e-commerce. Fakty i mity

Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:


CZYTAJ ONLINE
Spis treści Mensis.pl nr 57:

  • Go global, go fail? – Andrzej Lemański
  • Pracuj MĄDRZEJ, a nie WIĘCEJ czyli pochwała „lenistwa” – Rafał Agnieszczak
  • Wywiad. Krzysztof Domarecki – Ikona globalnych sukcesów polskiej przedsiębiorczości
  • Jak przygotować sklep do globalnej sprzedaży?
  • Drzemiący potencjał e-handlu transgranicznego. Czy polskie firmy go wykorzystają?
  • Ekspansja szyta na miarę
  • Jak przygotować e-sklep do sprzedaży międzynarodowej?
  • Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw e-commerce
  • Polacy sięgają po europejski rynek pożyczek
  • Polski marsz na Zachód, czyli odwrócona „Juma”
  • Czy wśród 200 największych firm w Polsce znajdzie się jeden sukces w międzynarodowym e-commerce?
  • Na podbój zagranicznego rynku. 7 wskazówek dla e-commerce
  • Performance marketing jako narzędzie rozwoju handlu transgranicznego
  • Konwersja w e-commerce. Fakty i mity

W tym wydaniu „Mensis.pl” zebraliśmy analizy rynkowe, praktyczne strategie i poradniki marketingowe dotyczące rozwoju handlu transgranicznego. Ostatecznie to czas pokaże jak polscy przedsiębiorcy podejdą do tematu ekspansji zagranicznej.

 

Zostaw odpowiedź