fbpx
Mensis nr 60

Mensis.pl nr 60 – magazyn e-commerce

Ekologia się opłaca. Badania Instytutu Gallupa pokazują, że 94 proc. ankietowanych konsumentów chce korzystać z usług i produktów firm dbających o środowisko.

Oczekiwania klientów, działania legislacyjne i praktyka społecznej odpowiedzialności biznesu zmieniają obraz rynku. Kolejna dekada powinna przynieść gigantyczną zmianę, bo trend EKO staje się elementem strategii biznesowej największych firm. W raporcie o elektromobilności EY i ING czytamy, że najpóźniej do 2030 roku zniwelowane zostaną główne bariery rozwoju transportu elektrycznego, takie jak: koszty zakupu auta, mało rozwinięta infrastruktura ładowania czy niewielki zasięg pojazdu. Ekologia zmienia też budownictwo, tekstylia, transport miejski i medycynę, a branża technologiczna ma olbrzymi wpływ na cyfrową transformację przedsiębiorstw, która coraz częściej idzie w parze z działalnością proekologiczną. Ludzie zaczynają rozumieć, że sami decydują o zmianach, a trend EKO nie jest fanaberią bogatych, lecz koniecznością – obowiązkiem nas wszystkich.

W najnowszym wydaniu Mensis.pl m.in.:

FELIETONY

  • Slow business – Rafał Agnieszczak
  • Technologia w służbie społeczeństwa – Michał Wroczyński

STRATEGIE

  • Wszystkie kolory zrównoważonej mody
  • Zero waste – dwa efekty dla branży
  • Robert Strzelecki, prezes zarządu Grupy TenderHut, konsoliduje branżę IT – wywiad
  • Elektromobilność. Jeden z najsilniejszych ekotrendów
  • Branża IT społecznie odpowiedzialna wywiad z prezesem SoDA Bartoszem Majewskim

RYNEK

  • Eko sprzedawca nie tylko na targowisku. O wysyłaniu paczek przyjaznych dla środowiska
  • Od elektromobilności nie ma odwrotu
  • Narodziny etycznego konsumenta
  • Microsoft wspólnie z polskimi firmami buduje wizję biznesu przyszłości

Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:



Spis treści Mensis.pl nr 60:

  • Slow business
  • Niska cena niszczy naszą planetę, a wysoka zniszczy Amazona
  • Technologia w służbie społeczeństwa
  • Polski konsument w IKEA Retail
  • Eko sprzedawca nie tylko na targowisku. O wysyłaniu paczek przyjaznych dla środowiska
  • Od elektromobilności nie ma odwrotu
  • Narodziny etycznego konsumenta
  • Trendy proekologiczne a zmiany w stylu życia i biznesie
  • Microsoft wspólnie z polskimi firmami buduje wizję biznesu przyszłości
  • Wszystkie kolory zrównoważonej mody
  • Zero waste – dwa efekty dla branży
  • Robert Strzelecki, prezes zarządu Grupy TenderHut, konsoliduje branżę IT – wywiad
  • Elektromobilność – Jeden z najsilniejszych ekotrendów
  • Branża IT społecznie odpowiedzialna – wywiad z prezesem SoDA Bartoszem Majewskim
  • Proptech ciągnie zieloną rewolucję
  • Smart city, czyli technologia o ludzkiej twarzy
  • Czwarta rewolucja chmurowa wg Microsoftu. Relacja z konferencji Microsoft One

Ludzie zaczynają rozumieć, że sami decydują o zmianach, a trend EKO nie jest fanaberią bogatych, lecz koniecznością – obowiązkiem nas wszystkich.

 

Zostaw odpowiedź