fbpx

Merlin idzie w turystykę

Tak zaskakujące informacje podał do wiadomości w ubiegłym tygodniu jeden z największych i bodaj najstarszy w Polsce sklep internetowy. O tym, że Merlin.pl zarzucił plany bycia tylko e-księgarnią wiemy od dawna, ale pójście w sprzedaż turystyki to nadal zaskoczenie.

Nasuwa się pytanie, z czym mamy do czynienia: z wizjonerstwem czy dramatyczną próbą ratowania własnej skóry?

 

 

O tym, że w ostatnim czasie Merlinowi nie wiedzie się tak jakby tego chciał słyszeliśmy już wszyscy. Jak głosi jedna z najważniejszych zasad zarządzania – ważne aby potencjalne zagrożenia umieć przekuć w swoje szanse. Jednym z największych zagrożeń dla wielobranżowych sklepów internetowych jest dynamika poszczególnych segmentów, która potrafi złamać nawet najbardziej elastyczną strukturę przedsiębiorstwa. Wejście w usługi turystyczne wydaje się być nową próbą uelastycznienia struktury, a przy wyprzedzenia konkurencji w zabieganiu o nowo rosnące segmenty.

 

Doskonale widać to na przykładzie badania Gemiusa i E-commerce Polska, które ujawniło, że nadchodzi bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży usług turystycznych przez Internet. Jak twierdzi Merlin.pl: „nowa usługa wpisuje się także w aktualny trend rynkowy, zgodnie z którym oferta e-sklepów będzie w najbliższych latach ulegała dalszej dywersyfikacji i specjalizacji”. Czy to oznacza, że Merlin.pl zamierza zrezygnować z innych segmentów sprzedażowych lub przeprowadzić reintegrację aktualnie prowadzonego asortymentu?

 

„Dynamiczny rozwój handlu internetowego sprawił, że konsumenci korzystający z oferty e-sklepów stawiają przed ich właścicielami zdecydowanie większe wymagania niż jeszcze kilka lat temu. Widoczne jest to także w odniesieniu do branży turystycznej. Obecnie notuje się wzrost zainteresowania e-klientów wyszukiwarkami i portalami, za których pośrednictwem można kupować bilety lotnicze, wycieczki, rezerwować miejsca w hotelu, a także zapoznać się z ofertami first i last minute. W odpowiedzi na ten trend postanowiliśmy rozszerzyć działalność i wraz z naszym partnerem udostępnić użytkownikom Merlin.pl zupełnie nową usługę. Merlin Wakacje idealnie wpisuje się także w naszą strategię, której głównym założeniem jest systematyczna dywersyfikacja oferty dostępnej za pośrednictwem sklepu Merlin.pl. Wierzymy, że współpraca z tak doświadczonym podmiotem jak Air Club, sprawi, że nasza usługa będzie cieszyła się zainteresowaniem klientów, pozwalając nam zyskać dodatkowe udziały rynkowe” – powiedział Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl.

 

Jak widać nie ma mowy o zawężaniu pola działań, Merlin szuka nowych rynków i nowych okazji.

 

 

Zostaw odpowiedź