fbpx

Merlinfood by Alma – jedzenie na zamówienie

COOLOMAT to kolejna wariacja na temat Paczkomatów InPost. Tym razem w wykonaniu Merlina, który w porozumieniu z Almą chce dostarczać do punktów odbioru świeże produkty spożywcze. Jak sama nazwa wskazuje, rzeczony punkt odbioru będzie chłodził, czyli właśnie dbał o świeżość.

Jak twierdzi Merlin.pl, jest to rozwiązanie, które „może zmienić oblicze polskiego e-handlu”.

 

Nie ma co ukrywać, że spożywka w handlu internetowym to temat, na którym niejeden już połamał zęby. Niby rośnie dynamicznie, ale jej udziały są nadal mikroskopijne w stosunku do innych segmentów, zaś w szczególności gdy porównamy sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Ta nierównowaga nie daje spać po nocach wielu branżowcom – wszak teoretyczny potencjał handlu internetowego w spożywce jest potężny.

 

Partnerami Merlin.pl w próbie rozkręcenia sprzedaży na tym piekielnie trudnym rynku zostali: znana marka spożywcza Delikatesy Alma jako dostawca produktów oraz Coolomat Sp. z o.o. jako dostawca maszyn wydających przesyłki, które zostały przystosowane do przechowywania produktów spożywczych.

 

– Jesteśmy gotowi do wejścia w sprzedaż artykułów spożywczych. Za nami stoi 16 lat doświadczenia w handlu internetowym, a synergia z tak wartościowym partnerem biznesowym, jakim jest Alma, z pewnością pozwoli nam wypracować znakomite efekty i wspólnie rozwijać rynek. Współpraca z Almą to przede wszystkim dostęp do ponad 20 tys. produktów i sprawdzonych dostawców oraz zorganizowanej sieci dystrybucji w całej Polsce – mówi Łukasz Rybczonek, dyrektor rozwoju biznesu w Merlin.pl.

 

Próba ze strony Merlin.pl zupełnie nie dziwi. Klasyczne dla Merlin.pl segmenty rynku zostały poddane tak potężnej presji cenowej, że jedynym wyjściem jest poszukiwanie nowych, być może trudniejszych organizacyjnie, ale za to odporniejszych na szybkie wejście konkurencji, która skopiuje model biznesowy, a następnie podetnie go zaniżając marżę. Zaskakuje za to decyzja Almy, która z jednej strony kreuje się na lidera rynku, z drugiej zaś najwyraźniej cierpi na brak zaplecza finansowego i biznesowego:

 

– Rynek zakupów spożywczych online w Polsce rok do roku notuje dynamiczne wzrosty. Alma weszła w e-commerce jako jedna z pierwszych sieci spożywczych już 8 lat temu, a obecnie jest jednym z liderów na tym rynku. W zasięgu naszych bezpośrednich dostaw znajduje się ponad 10 mln mieszkańców z 18 aglomeracji, do których jesteśmy w stanie dostarczyć zakupy nawet w 4 godziny od złożenia zamówienia. Natomiast sprzedaż wysyłkową realizujemy na terenie całej Polski. Obecnie, dostrzegając niebywały potencjał rozwoju internetowego kanału sprzedaży, podjęliśmy decyzję o partnerstwie w projekcie Merlinfood by Alma, który pozwoli nam wspólnie zmienić oblicze polskich zakupów spożywczych w sieci – mówi Jacek Sobczyk, Dyrektor Operacyjny Alma Market S.A..

 

Zamówienia będzie można składać poprzez stronę merlinfood.pl, gdzie pojawi się około 20.000 produktów w tym: pieczywo, nabiał, wędliny, słodycze, owoce i warzywa, napoje. Automaty do odbioru będą ustawiane przede wszystkim w dużych miastach, zaś cała usługa celuje w zapracowanych rodziców, którzy często zostają po godzinach w pracy i nie mają ochoty lub możliwości robić zakupów w hipermarketach. Na koniec kilka zdań o tym, jak w praktyce będzie działał COOLOMAT.

 

– Art. spożywcze zamówione przez klienta mogą czekać na odbiór przez kilka godzin, gdyż poszczególne skrytki terminala są przystosowane do przechowywania produktów w temperaturze do minus 20C. Dzięki temu możliwa będzie bezpieczna realizacja zamówień także produktów mrożonych i chłodniczych – wyjaśnia Marcin Warzocha, prezes zarządu Coolomat sp. z o.o., partner technologiczny w projekcie Merlinfood by Alma. System Coolomat będzie przełomem na rynku e-grocery. Jako pierwsi w Polsce prezentujemy już nie koncepcję, ale finalne rozwiązanie. Produkcja urządzeń wystartowała, a instalacja pierwszej partii coolomatów rozpocznie się już w najbliższym czasie – dodaje M. Warzocha.

Zostaw odpowiedź