fbpx

Microsoft i Walmart w strategicznym partnerstwie przeciwko Amazonowi

Wielkość i potęga Amazona, powoli staje się solą w oku innym gigantom, którzy dotychczas rozdawali karty na innych podwórkach.

W ubiegłym tygodniu świat obiegła informacja, że Jeff Bezos wyszedł na zdecydowane prowadzenie w rankingu najbogatszych ludzi na świecie. Inwestorzy windując kurs akcji Amazona jednocześnie doprowadzili wartość portfela Bezosa do bajońskiej kwoty 150 miliardów dolarów (przynajmniej w giełdowej teorii).

Zarówno Walmart jak i Microsoft coraz mocniej odczuwają jak w błyskawicznym tempie rozwijający się Amazon rozpycha się łokciami na polach dotychczas zarezerwowanych dla wcześniej wspomnianych gigantów.

W przypadku Walmartu mowa tu o handlu detalicznym offline. Tutaj Amazon ze swoimi sklepami GO planuje zrewolucjonizować klasyczną sprzedaż likwidując kasy. Walmart mimo licznych inwestycji w e-commerce pozostaje w dalszym ciągu daleko w tyle za Amazonem.

Z kolei Microsoft ma dużo większy problem od Walmartu, gdyż Amazon Web Services to nie majak przyszłych problemów, ale realny protagonista, który odbiera gigantowi z Redmond najważniejszych rynek dla usługi Azure.

Obie firmy postanowiły więc połączyć siły i wesprzeć się w dawaniu odporu olbrzymowi z Seattle. Walmart będzie wspierał Microsoft w budowie technologii zbliżonej do tej z Amazon GO, gdyż MS chciałby dostarczyć na rynek komercyjne rozwiązanie w podobnej odsłonie. Z kolei Microsoft przejmie we władanie zarządzanie sklepem Walmartu, tak aby zakupy były szybsze i wygodniejsze. Ponadto rozwiązania sztucznej inteligencji Microsoftu będą organizacje pracy i zarządzanie energią w sklepach i centrach logistycznych Walmartu na całym świecie.

Zostaw odpowiedź