fbpx

Międzynarodowa dostawa – lepiej bezpłatna niż szybka

Takie dość zaskakujące wnioski przynosi badanie przeprowadzone własnymi siłami przez Cross-Border Magazine (cross-border-magazine.com).

Owe własne siły to de facto analiza raportu od Ystats (ystats.com), ale koniec końców cała sytuacja zaowocowała przystępną infografiką, która pozwoli nam szybko zapoznać się z kilkoma ważnymi faktami dotyczącymi oczekiwań konsumentów z zagranicy.

W skrócie owe fakty prezentują się następująco:

  • blisko połowa konsumentów w Europie Zachodniej chciałaby otrzymywać informację tekstową SMS lub mailową o spodziewanym czasie dostawy, najczęściej w Wielkiej Brytanii
  • co ósmy mieszkaniec Europy Zachodniej kupujący w Internecie chciałby mieć możliwość zmiany terminu dostawy, tak aby otrzymać przesyłkę do rąk własnych w domu,
  • tyle samo osób oczekuje, że umożliwi się im zmianę adresu doręczenia już po wysłaniu przesyłki
  • dziewięciu na dziesięciu kupujących w sieci w EU oczekuje,

Wśród najważniejszych czynników skłaniających do zakupu w zagranicznym sklepie internetowym respondenci wskazali:

  • bezpłatne zwroty
  • pro-aktywna obsługa klienta, chętne udzielanie informacji
  • szybka dostawa

W kwestii preferencji miejsca dostawy gusta w poszczególnych krajach wyglądają następująco:

  • dom: Chiny, Hiszpania
  • zewnętrzne miejsce odbioru: Niemcy, Francja
  • odbiór osobisty: Wielka Brytania

Poza tym, w poszczególnych krajach ujawniono następujące oczekiwania co do zakupów w Internecie:

  • Chiny – wszystkie opcje doręczenia powinny być wyświetlane na stronie produktowej
  • Hiszpania – wysyłka powinna być jak najszybsza
  • Niemcy – sklep powinien wyraźnie określić w jakich godzinach doręczy przesyłkę
  • Niemcy, Wielka Brytania – przesyłka powinna być darmowa

Zostaw odpowiedź