fbpx

MillwardBrown: Google to najlepiej rozpoznawalna marka w polskim Internecie

Według badania NetTrack autorstwa MillwardBrown SMG/KRC, które przeprowadzono na próbie 6.673 Polaków Google to nadal najlepiej spontanicznie rozpoznawalna marka w polskim Internecie.

Druga dobra wiadomość to fakt, że według badania aż 62.7% Polaków korzysta z Internetu – to bodaj jeden z najlepszych profesjonalnych pomiarów aktywności Polaków w sieci, jaki udało się zarejestrować.

 

Co ciekawe, gdy zerkniemy na podział kategorii wiekowych to okazuje się, że najpopularniejsza grupa to wcale nie młodzież (25%) a osoby w wieku 25-39 lat (40%). Dobrze wygląda także grupa w średnim wieku, czyli 40-59 lat – ta osiągnęła także wynik lepszy od młodzieży, czyli 28%.

 

Z badania wynika także, że już 8% Polaków korzysta z Internetu mobilnego. Tutaj następuje bardzo dynamiczny wzrost – jeszcze kilka miesięcy temu było to około 5% mniej. Można oczekiwać, że do końca roku przebijemy symboliczną granicę 10%.

 

Warto jeszcze wrócić na chwilę do tytułowego pomiaru spontanicznej znajomości marek. Po pierwszym Google’u (62.7%) mamy Allegro (49.3), któremu po piętach depcze nie kto inny jak Facebook (44.9%).

 

Łeb w łeb idą Onet (42.5%) z Wirtualną Polską (40.2%). Znacząco odstaje od nich Interia z wynikiem 18.4%. Zupełnie na znaczeniu traci Nasza Klasa, która przegrała wyścig z Facebookiem – 17.8%.

 

Najciekawszy wynik w zestawieniu to 10. miejsce, czyli… Wrzuta ze znajomością na poziomie 9.8%.

 

Zostaw odpowiedź