fbpx

Marketing afiliacyjny w wersji mobile

W ciągu najbliższego roku ponad 50 proc. polskich internautów będzie przeglądało witryny internetowe za pomocą smartphonów i innych urządzeń mobilnych.

Jak strategie marketingu affiliacyjnego, zwanego inaczej partnerskim, można połączyć z mobilną sprzedażą?

Śledzenie

To fundament affiliacyjnego programu partnerskiego. Dostawcy produktów lub usług nie mogą zakładać, że tracking sieci affiliacyjnej lub innego systemu będzie działał na mobilnych urządzeniach. Właściciel programu partnerskiego może być zmuszony do zainstalowania odrębnego systemu trackingowego.

Dostawca, czyli przykładowo sklep internetowy lub firma dostarczająca oprogramowanie SaaS, czy bazująca na leadach; powinna połączyć mobilny program partnerski z całą inicjatywą jaką firma prowadzi w ramach marketingu mobilnego.

Poznaj swoich klientów

Wielu nabywców produktów i usług korzysta z szerokiego spektrum mobilnych urządzeń.

Zrozumienie, co przeglądają użytkownicy (potencjalni klienci) i z jakiego urządzenia, pozwoli na usprawnienie strategii internetowego marketingu. Marketing partnerski może pomóc w zamknięciu sprzedaży i budowaniu marki.

Kluczem do zwiększenia konwersji jest zrozumienie kiedy przedstawić ofertę afiliantom, którzy są gotowi na promocję produktów w świecie “mobile”.

Nowe partnerstwa

Jednym z powodów dlaczego marketing afiliacyjny jest atrakcyjny dla dostawców produktów, to wdrożenie innowacji w kanały promocji. Wielu partnerów, jak np. wydawcy treści, obecnie testuje mobilne rozwiązania i strategie promocji.
Kompleksowy proces zakupu

Udane strategie marketingu afiliacyjnego w rozwiązaniach “mobile” pojawią się gdy od początku do końca proces zakupu będzie “mobilny”.

W sytuacji gdy użytkownik kliknie w baner programu partnerskiego, na mobilnej stronie partnera i zostanie on przekierowany na witrynę dostawcy produktu, która jest zoptymalizowana tylko na PC, żaden przychód nie zostanie wygenerowany.

Podsumowanie

Sklepy internetowe, banki, firmy ubezpieczeniowe i inni dostawcy produktów wraz z partnerami, afiliantami powinni przedyskutować różne strategie, przetestować nowe pomysły i razem pracować, aby zrozumieć, dlaczego i kiedy klienci realizują mobilne transakcje.

 


Autorem artykułu jest Jarosław Tylutki, który zarządza marketingowymi projektami joint venture, wykorzystując programy partnerskie zarządzane przez Efektywniej.net. Wcześniej doświadczenie w branży interaktywnej zdobywał, wdrażając systemy i strategie e-commerce dla znanych sieci hotelowych na rynkach zagranicznych.


Zostaw odpowiedź