Allegro nie jest już liderem aplikacji marketplace’ów w Polsce! Żółtą koszulkę lidera przejęło AliExpress!
Zestawienie najczęściej odwiedzanych aplikacji i stron mobilnych przez Polaków przynosi pewne zaskoczenia. Statystyki przygotowane przez Gemiusa wskazują na AliExpress jako największego wygranego ubiegłego roku – przynajmniej na rynku ekomersowych aplikacji w Polsce.
Aplikacje, z których najczęściej korzystają polscy internauci wg zasięgu. Dane z grudnia 2019 w porównaniu do grudnia 2018:
- Rossmann PL – 22% – bez zmian
- AliExpress – 20% – wzrost z 11% (sic!)
- Allegro – 15% – wzrost z 12%
- OLX – 14% – wzrost z 13%
AliExpress notuje rekordowe wzrosty! O ile w grudniu 2018 Chińczycy byli w ogonie aplikacji E-commerce w zestawieniu Gemiusa, o tyle w ciągu roku wyrośli na lidera. Ponadto, Polacy coraz częściej używają aplikacji i to widać, jeśli chodzi o próg wejścia do TOP20 w Polsce. Rok temu wystarczyło zanotować zasięg na poziomie 8 procent. Teraz jest to już 14 procent. To nie są dobra wiadomości dla Allegro, OLX i Rossmana. Co prawda ten ostatni pozostaje liderem zasięgów, ale nie poprawił ich ani o jotę od ubiegłego roku. Poza TOP20 pozostaje także aplikacja Ceneo.
Domeny odwiedzane przez urządzenia mobilne wg zasięgów – grudzień 2019 do grudnia 2018:
- Allegro.pl: 42% – spadek z 43%
- OLX.pl: 34% – wzrost z 31%
- Ceneo.pl: 33% wzrost z 32%
Ponadto z zestawienia wypadł Media Expert, który najwyraźniej bazuje wyłącznie na klientach używających komputerów desktop, co jest sytuacją dość nietypową jak na czasy, w których „ponoć” nie można rozwija biznesu bez super mocnej strony mobilnej. Rok temu Media Expert był 15. teraz nie znalazł się w zestawieniu, ale warto przypomnieć, że wśród sklepów internetowych pozostaje najczęściej odwiedzaną domeną w Polsce.
Ten tekst i dane są tak idiotyczne, że aż współczuje autorowi – tytuł rodem z Faktu lub TVP a umiejetność rozumieni danych Gemiusa poziom 0.
@Jan77 a ty pewnie jesteś bolejącym pracownikiem allegro nad tą sytuacją….