fbpx

Mobilne reklamy lokalne – to nie takie trudne.

Według raportu Our Mobile Planet, aż 90 proc. posiadaczy smartfonów w Polsce wyszukuje za ich pomocą lokalne informacje. Niestety, w 74% przypadków trafiają na strony nieprzystosowane do ruchu mobilnego, co oznacza koniec wizyty.

Jak pokazują badania mShopper, 57 proc. niezadowolonych użytkowników również nie poleci takiej firmy, a 33 proc. uda się prosto do konkurencji.

 

 

Polskie firmy, szczególnie te spoza kręgu e-commerce nie są świadome, jak ważne jest wprowadzenie rozwiązań mobilnych. Do tej pory rozwiązania mobilne w Polsce wprowadziło 25 proc. sklepów i zaledwie 5,3 proc. przedsiębiorstw.

 

A co z tymi, którzy mają chociażby proste strony mobilne? Powinni pójść o krok dalej i umieścić na mobilnej wersji swojej strony guzik, który umożliwia szybki kontakt telefoniczny czy formularza pozwalającego na złożenie rezerwacji. Następnie warto skierować do użytkowników smartfonów i tabletów mobilne reklamy lokalne. Argumenty za tego typu działaniami zdradza mGenerator.pl:

 

Właściciele smartfonów w USA coraz częściej korzystają z nich w celu znalezienia informacji ściśle powiązanych z miejscem swojego aktualnego pobytu. Służą im one przede wszystkim do odnajdywania konkretnych miejsc lub wydarzeń, czy planowania wyjścia na obiad. Co ważne, 50 proc. z nich odwiedza później odnalezione w ten sposób miejsce, a 18 proc. dokonuje zakupu. Polska nie wypada wcale gorzej na tle Stanów Zjednoczonych.

 

To, że dane pochodzą z USA, nie oznacza, że polscy konsumenci zachowują się inaczej. W grę wchodzi tu raczej dużo gorsze przebadanie zachowań, ze względu na zdecydowanie płytszy rynek.

 

Zrealizowanie takiej kampanii mobilnych reklam lokalnych umożliwia np. Google:

– Tworząc takie reklamy, warto skorzystać z narzędzia radius bidding, które pozwala ograniczyć zasięg reklam do określonej odległości od siedziby firmy, np. bannery mogą być wyświetlane użytkownikom znajdującym się w odległości do 2 kilometrów od lokalu gastronomicznego. Pozwoli to dotrzeć do osób, które mogą być nie tylko zainteresowane prezentowaną ofertą, ale również w dość krótkim czasie znaleźć się w siedzibie firmy, by z niej skorzystać – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

 

 

Zostaw odpowiedź