fbpx

Mobilny e-mail marketing – wskaźnik otwarć w Polsce i na świecie

Splio, ekspert w zarządzaniu wielokanałowymi relacjami z klientami zaprezentował infografikę z garścią pouczających informacji o mobilnym e-mail marketingu. Dowiemy się z niej na przykład jak wygląda Polska na tle innych krajów w kwestii skuteczności mobilnego marketingu.

Poza tym, Splio zdradziło, jaka jest najpopularniejsza platforma mobilna w Polsce oraz użytkownicy której poczty otwierają maile najczęściej. To cenna szczypta informacji zupełnie za darmo.

 

Starczy tego bicia piany – pora przejść od szumnych zapowiedzi do konkretnych liczb. Otóż światowy wskaźnik otwarć e-mail marketingu na urządzeniach mobilnych wynosi całkiem normalne 23%.

 

Wśród systemów operacyjnych dominuje iOS z iPhonem i iPadem. Dużo dalej jest Android i koniec – przynajmniej według Splio. Zaskakujący jest wynik tabletów z Androidem, których jest przytłaczająco dużo na rynku. Nieproporcjonalnie więcej niż iPadów. To tylko potwierdza moje argumenty z ostatniego kazania niedzielnego.

 

Pora na Polskę, w której wskaźnik mobilnych otwarć e-mail marketingu wynosi skromne 18%. Nawet Chiny i Brazylia mają więcej, bo 19% i 22%. Android to dominująca platforma smartfonów w Polsce, zaraz za nią mamy iPhone’a. Jeśli jednak mówimy o platformach systemów operacyjnych to po zsumowaniu iPada i iPhone’a to ponownie iOS dominuje na rynku. Tablety z Androidem osiągnęły wynik na granicy błędu statystycznego.

 

Na koniec rzecz najciekawsza, wskaźnik otwarć według dostawcy poczty e-mail. Pierwsze miejsce WP.pl, potem Gmail i długo nic, aż do trzeciego Onetu, z którym ściga się O2.pl. Szczegółowe liczby poniżej.

 

Jeśli więc komuś spieszno wykupić mailing to warto zapukać do WP.pl.

 

Zostaw odpowiedź