fbpx

Moda w sieci

Kim są osoby zainteresowane modą w Internecie? Jakie marki modowe śledzą? Gdzie szukają informacji o modzie? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport „Miłośnicy mody w Internecie” przygotowany przez LeadR, emailnetwork i Interactive Research Center.

Badanie zostało zrealizowane na losowej próbie 1210 internautów zainteresowanych modą w dniach 12-23 września 2013 roku. Większość stanowiły kobiety wieku od 18 do 34 lat.

Zgodnie z przedstawionymi w raporcie danymi, prawie połowa uczestników badania szuka informacji o modzie codziennie (48 proc.), a 39 proc. badanych czyni tak raz w tygodniu. Jedynie co dwudziesta osoba odpowiedziała, że informacje na ten temat wyszukuje sporadycznie.

Gdzie użytkownicy sieci szukają informacji na temat mody? Na blogach tzw. szafiarek? Okazuje się, że pomimo ich niesłabnącego fenomenu w ostatnim czasie, nie jest to w Polsce podstawowe źródło informacji na ten temat. Pierwsze miejsce zajmują wyszukiwarki internetowe. Tuż za nimi uplasowały się portale i newslettery modowe.

Portale, serwisy społecznościowe i newslettery modowe mogą się również pochwalić najlepszymi współczynnikami klikalności.

Uczestnicy badania wykazali dość duże zainteresowanie uczestnictwem w programach lojalnościowych i rabatowych. Jeśli chodzi o te pierwsze, to stosunek uczestniczących do nieuczestniczących rozkłada się mnie więcej po połowie. Z drugiej strony zdecydowana większość respondentów (65 proc.) przyznała, że jest zainteresowana uczestnictwem w tego typu akcjach marketingowych.

Jeśli chodzi o popularność odzieżowych marek, to zdecydowanym liderem na tym polu jest H&M (78 proc.), Reserved (64 proc.) i Zara (54 proc.).

Bardzo interesująco przedstawiają się dane dotyczące średniej wartości koszyka zakupowego w segmencie moda. Zarówno w przypadku zakupów offline, jak i online najczęściej widełki cenowe wahają się w granicach 51-200 zł. Wyniki badania wskazują ponadto jednoznacznie na to, że w sieci kupujemy głównie tanie produkty, których cena nie przekracza 50 zł. Po droższy asortyment nadal wybieramy się do placówek handlu stacjonarnego.

Zostaw odpowiedź