fbpx

Modna wojna

Polski e-commerce staje się modny – coraz więcej marek odzieżowych decyduje się na wejście do świata cyfrowego. Siła marki pomaga i łatwo znajduje odbicie popularności w świecie wirtualnym. Ale jak wygląda sytuacja, gdy multibrand – e-sklep sprzedający wiele marek – chce być wyznacznikiem mody?

Na początku odrzućmy zabobony typu „ludzie wolą kupować ubrania w realu, bo mogą przymierzyć”. Te pre-e-commercowe (skojarzenia z prehistorią jak najbardziej wskazane) na szczęście minęły. Jak podaje raport Ceneo z lutego 2013 „Bezpieczeństwo i zaufanie – filary polskiego e-commerce” to właśnie kategoria odzież, obuwie, dodatki wygrywa ranking kategorii, z których choć raz konsument dokonał zakupu online.

 

Przynajmniej raz kupione online nie znaczy, że kupowane najczęściej i tak przyglądając się produktom najczęściej kupowanym w sklepach internetowych (źródło: „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy) widzimy, że moda ustępuje elektronice i książkom/filmom/muzyce.

 

E-Commercowy torcik mody to spory kawałek wirtualnej rzeczywistości, dlatego walka o przywództwo będzie zacięta. Od pewnego czasu widzimy wzmożone aktywności Answear.com, Fashiondays.pl oraz Zalando.pl, które są na dobrej drodze, aby wbić się w nasze głowy jako wyznaczniki mody. Doliczając do tego mniejszych graczy jak chociażby shwrm.pl (przyp. autora: Showroom) czy modowe marki własne, okazuje się, że konkurencja już jest zacięta.

 

Przyjrzyjmy się popularności dwóch marek: Zalando i Zara. Choć to zupełnie inne podmioty i poniższy wykres to prawie porównanie jabłka do gruszki, to widzimy, że zainteresowanie kreowane w mediach przez niemiecki e-commerce zaczęło przewyższać hiszpańskiego potentata mody.

 

 

Multibrand też może być modny i biorąc pod uwagę politykę dostaw i zwrotów (bezpłatne) także fajny i bezpieczny. A to właśnie „FUN” jest jednym z istotnych czynników w branży fashion. To dlatego ludzie chcą WOW’ować (odpowiednik Like) produkty shwrm.pl czy z niecierpliwością wypatrują nowej kampanii Fashiondays.pl.

Zostaw odpowiedź