fbpx
działania marketingowe online

Moja firma zarabia, po co mi internet?

Mogłoby się wydawać, że w obecnych czasach posiadanie własnej strony internetowej czy konta w najpopularniejszym portalu społecznościowym jest normą, którą spełnia każde przedsiębiorstwo. W końcu to pokazanie się w internecie ułatwia potencjalnemu klientowi dotarcie do pożądanych produktów czy usług, które jako firma oferujemy.

Tymczasem w Polsce według badań sporządzonych przez HBI Polska na potrzeby raportu „Rzeczpospolita internetowa w 2011” 40% firm nie posiada własnej strony internetowej.  Natomiast liczba firm korzystających z innych form promocji w kanałach online to wciąż niewielki odsetek przedsiębiorstw.

 

  • Dlaczego przedsiębiorcy nie korzystają z promocji w kanałach online?
  • Czy działania marketingowe są kosztowne?
  • Czego poszukuje się w sieci?


Dlaczego tak się dzieje?

Powodów jest wiele, a najczęściej pojawiające się usprawiedliwienia z nieobecności w sieci można wymienić w trzech punktach:

1. Dla wielu właścicieli małych firm internet to wciąż nieznany kanał marketingu. Tradycyjny system poleceń czy bazowanie na budowanej przez lata lokalnej rozpoznawalności w większości branż straciły na znaczeniu. Konsumenci ewoluują znajdując rozwiązanie swoich problemów w mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych i w serwisach eksperckich. Dziś w sieci poszukuje się zarówno hydraulika, żółtego sera, komputera, roweru i egzotycznej wycieczki balonem. Właściciele tradycyjnych biznesów, którzy zrozumieją to jeszcze dziś mają nieco większe szanse na skuteczne wejście w świat online niż firmy, które wykonają ten ruch za kilka miesięcy.

2. Dla większości przedsiębiorców reklama oraz budowanie wizerunku w internecie to wciąż elementy bez których można się obejść. Ten problem nie wynika z niewiedzy ale z dobrej koniunktury znanego już firmie rynku tradycyjnego. Mały przedsiębiorca działający z sukcesami offline nie myśli o inwestycjach strategicznych w online. Dopiero gdy pojawiają się pierwsze spadki, rozpoczynają się dramatyczne poszukiwania nowych kanałów sprzedaży.

3. Wielu właścicieli firm tkwi w przekonaniu, że wszelkie działania marketingowe to bardzo kosztowny pomysł, który tak naprawdę zarezerwowany jest dla dużych firm. Tylko niewielka część zdaje sobie sprawę z faktu, że największe przedsiębiorstwa osiągnęły taki poziom właśnie dzięki odpowiednim inwestycjom. Działania marketingowe w internecie nie muszą być drogie. Klienci nie szukają pięknych kompozycji graficznych czy najnowszych technologii zaimplementowanych w e-sklepie. Dla konsumentów najważniejsza jest estetyka oraz treść, która pomoże im rozwiązać konkretne problemy.

Internet jest rynkiem, w którym znajdziemy zdecydowaną większość naszych przyszłych klientów. Nie należy więc bać się ewentualnych inwestycji, które akurat w tym przypadku zwracają się bardzo szybko. Własna strona internetowa to nie tylko nasza wizytówka, lecz także początek zupełnie nowych możliwości, które pomagają w rozwoju biznesu.

 

Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

Zostaw odpowiedź