fbpx

Morele.net kolejny na liście UOKiK

121 tys złotych to kolejna grzywna od UOKiK wymierzona przedsiębiorcy, który stosował w regulaminie sklepu internetowego niewłaściwe zapisy oraz co gorsza niewłaściwe praktyki względem klientów.

Cała sprawa rozpoczęła się ponad 6 miesięcy temu, kiedy to do UOKiK wpłynęła skarga od klienta niezadowolonego z obsługi w Morele.net. W trakcie postępowania okazało się, że sklep miał kilka grzechów na sumieniu.

 

  Bezpieczny i wiarygodny regulamin sklepu internetowego – Teraz za DARMO – Odbierz tutaj!

Po pierwsze, sklep nie uznawał prawa 10-dniowego zwrotu dla klientów, którzy zamówili towar przez internet, a następnie odebrali go osobiście.

 

Po drugie, sklep zastrzegł sobie prawo przyjmowania zwrotu towaru wyłącznie w oryginalnym opakowaniu oraz w idealnym stanie – trzeba nadmienić, że sytuacja dotyczyła odstąpienia od umowy.

 

Zazwyczaj kibicuje działaniom UOKiK, ale tym razem trzeba jasno powiedzieć, że prawo dotyczące zwrotu produktów jest po prostu zbyt restrykcyjne i kosztowne dla sklepów internetowych.

 

Prawo do 10-dniowego zwrotu jest słuszne ale nie powinno obowiązywać bezwzględnie i bez żadnych zobowiązań ze strony klientów. Minimalny obowiązek w postaci posiadania opakowania oraz szanowania towaru w ciągu 10 dni od otrzymania produktu nie jest żadnym wygórowanym obowiązkiem, a jedynie rozsądnym minimum, które pozwala znacząco ograniczyć koszty funkcjonowania działalności gospodarczej. Naturalnie, bez szkody dla samego prawa zwrotu towaru.

1 komentarz

  1. Magdalena 08-02-2013

Zostaw odpowiedź