fbpx

Motorola na wojnie, a Samsung z kolejnym rekordem

Przejęta przez chińskie Lenovo Motorola chce zawalczyć o portfele klientów poszukujących smartfonów w dobrej cenie. Debiutujący model E ma pomóc w osiągnięciu tego celu. Tymczasem Samsung bije kolejne rekordy sprzedaży w związku ze świetnymi wynikami, notowanymi przez model Galaxy S5.

Wczorajsza premiera Moto E to dowód na to, że duże marki technologiczne nie muszą ustępować pola chińskim producentom w segmencie budżetowym. Nowa Motorola posiada ekran o przekątnej 4,3 cala i rozdzielczości 960 x 540 pikseli. Kupujący będą mogli liczyć na wymienialne, dostępne w różnych kolorach obudowy. W środku telefonu zainstalowano procesor Qualcomm Snapdragon 200 o zegarze 1,2 GHz, 1 GB RAM i jednordzeniowy procesor graficzny Adreno 302 400 MHz. Wbudowany aparat ma rozdzielczość 5 MP, a pamięć wewnętrzna to 4 GB. Pojemność zastosowanej baterii wyniesie 1980 mAh.

Specyfikacja raczej nie powala, ale cena już tak. Według prasowych doniesień nowa Moto E będzie kosztowało 129 dolarów w Stanach Zjednoczonych i 89 funtów w Wielkiej Brytanii. Widać zatem wyraźnie, że Motorola celuje w segment tzw. feature phone’ów, czyli pisząc w pewnym skrócie, wszystkich telefonów komórkowych, które nie są smartfonami. Czy ten zabieg się powiedzie? Czas pokaże.

 

Z kolei według agencji Bloomberg, osiągnięcie progu 10 mln sprzedanych modeli najnowszego flagowca Samsunga, Galaxy S5 zajęło koreańskiemu producentowi zaledwie trzy tygodnie. Przypomnijmy, że S5 to główny oręż Samsunga w walce z Apple i jego iPhone’m.

Agencja przygotowała ciekawą grafikę prezentującą to, jak sprzedawały się poprzednie generacje Galaxy. Pierwszy model z tej serii potrzebował aż siedmiu miesięcy, by osiągnąć wynik 10 mln sprzedanych egzemplarzy. Smartfonowi Galaxy S2 zajęło to pięć miesięcy. Kolejne generacje radziły sobie już znacznie lepiej, a model S4 potrzebował ledwie 27 dni.

Z drugiej strony najnowszy top model Samsunga zanotował “jedynie” 7-proc. przyspieszenie w porównaniu z poprzednikiem. Warto również wspomnieć, że Apple sprzedał aż 9 mln telefonów w pierwsze trzy dni od premiery.

Zostaw odpowiedź