fbpx

Mr Gugu vs Mr Ingvar czyli e-commerce w grudniu na Facebooku

Jeśli jeszcze nie wiecie kim jest para Mr Gugu & Miss Go to najwyższa pora nadrobić zaległości, ponieważ właśnie w grudniu wysadziła z siodła samego Mr Ingvara Kamprada, znanego szerzej jako Mr Ikea.

Zaś fanpage’wi Allegro pękło półtorej „bańki” fanów. Takie oto nowości płyną z Fanpage Trends 12.2014, które udostępnia nam zacny Sotrender.


 

Rok temu Allegro rosło miesięcznie o 15.000 dusz i w grudniu 2013 zameldowało się z wynikiem 1.274 tysiące. Grudzień 2014 przyniósł 1.522 tysiące oraz przyrost na poziomie ponad 20.000 fanów miesięcznie – to jasny sygnał dla wszystkich narzekaczy na słabą formę Allegro. Wyniki odesłały ich do narożnika, i to mocno chwiejnym krokiem.

 

Zasadniczo polski handel internetowy także ma się dobrze, czego dowodem są rosnące wymagania pierwszej piętnastki. Rok 2014 został zamknięty dolnym progiem fanów na poziomie 371 tysięcy oraz średniej 45.140. Rok 2013 zamykaliśmy wynikiem 233 tysiące przy średniej 35.560. Jak widać, walka o fanów w polskim e-commerce mocno się zaostrza. W ciągu 12 miesięcy z gry o najlepsze pozycje wypadły fanpage:

  • Smyk
  • unhuman.pl
  • Vinted
  • Paczkomaty inPost

 

Jak już wspomnieliśmy wcześniej na miejsce trzecie zepchnięta została IKEA.pl. Zaś z trzeciego miejsca polecały na łeb, na szyje, zlotewyprzedaze.pl i wylądowały na miejscu 8. Spektakularny awans zaliczył za to www.deezee.pl – teraz jest 4. a rok temu był 9. Pozycję numer 4 musiał zwolnić love it, który ostatecznie utrzymał się w pierwszej dziesiątce na miejscu numer 7. Za to pozycję numer 5. utrzymał empik.com.

 

Z debiutantów, których rok temu nie oglądaliśmy na liście mamy:

  • Pewex,
  • Homebook.pl
  • Domodi.pl
  • stylefruits PL

 

Jak widać moda bardzo skutecznie rozpycha się łokciami w polskim handlu internetowym.

 

 

1 komentarz

  1. sylwestrus 12-01-2015

Zostaw odpowiedź