fbpx

mRaty w dotpay

Dotpay SA, operator płatności online, we współpracy z mBankiem wdrożył nową formę płatności ratalnych – mRaty.

To drugi kanał płatności w ofercie krakowskiej firmy pozwalający dokonać zakupu online, również wówczas, gdy nie posiadamy wolnych środków na koncie (pierwszym były raty, udzielane za pośrednictwem Alior Banku). Jak podkreśla operator, uruchomienie drugiego w jego ofercie systemu sprzedaży ratalnej nie będzie wiązało się z żadnymi utrudnieniami dla e-sprzedawców, współpracujących zDotpay. Nie będzie zatem konieczności podpisywania lub aneksowania dotychczasowych umów, ani przeprowadzania nowej integracji technicznej.

Jak zapewnia Dotpay, mRaty świadczone przez mBank mają zapewnić e-klientom prosty sposób wnioskowania i bardzo krótki czas oczekiwania na finansowanie, wynoszący maksymalnie 15 minut (w określonych przypadkach trwa to nawet 5 minut).

Według branżowych raportów, aż 2/3 kupujących w sieci deklaruje, że chętnie skorzystałoby z ratalnych form płatnosci za zakupy internetowe. Jednym z pierwszych podmiotów w Polsce, który uruchomił ten kanał płatności była Grupa Allegro, a ścisle rzecz biorąc należący do niej operator e-płatności – PayU, który udostępnił e-raty w czerwcu 2012 r.

Z danych statystycznych zebranych przez PayU wynika, że statystyczny kredytobiorca to mężczyzna (71 proc.) mający 35 lat, posiadający wykształcenie średnie (45 proc.) lub wyższe (44 proc.). Najczęściej kupowane produkty w tej formie płatności to telefony i związane z nimi akcesoria, laptopy i części komputerowe, rzadziej części samochodowe czy sprzęt sportowy i turystyczny. 33 proc. kredytów wziętych w PayU oscylowało pomiędzy kwotą 500 a 1 tys. zł. 31 proc. osób wzięło kredyty na 1-2 tys. zł, zaś 22 proc. kupujących pożyczyło od 300 do 500 zł.

Zostaw odpowiedź