fbpx

Multichanneling rośnie w siłę

Najnowsze badania przedstawione przez eMarketera, a zrealizowane na terenie Wielkiej Brytanii przez eDigitalResearch oraz Portaltech Reply pokazują, że sprzedaż wielokanałowa powoli staje się koniecznością, a nie zaskakującą konkurencję innowacyjnością.

Z pewnością też, ma swoje minusy.

 

O nich również wspominają analitycy eMarketera dając do zrozumienia, że każdy kanał sprzedaży wymaga uwagi, zaangażowania, narzędzi, analityki, czyli nakładów i pracowników – fachowców. Zobaczmy jak w szczegółach wygląda rozkład popularności poszczególnych kanałów w Wielkiej Brytanii.

 

Jak widać, możemy postawić kilka wniosków. Po pierwsze, zjawisko multichannelingu zdecydowanie narasta. Prawie żaden z wyżej wymienionych kanałów sprzedaży nie stracił od 3 lat ani procenta! To zaskakujący wynik biorąc pod uwagę fakt, że niektóre rodzaje reklamy znacząco traciły w ostatnich latach. Nawet tak klasyczny i anachroniczny sposób jak zamówienia pocztą trzymają się mocno.

W kwestii wykorzystania kanału internetowego UK osiągnęło chyba rekord świata – aż 94% sprzedawców handluje w sieci. To więcej niż odsetek posiadających stacjonarną placówkę! Blisko dwukrotnie urósł mobilny kanał sprzedażowy, który przegonił nawet klasyczne call center.

 

 

Badanie zwraca uwagę na problem deintegracji poszczególnych kanałów sprzedażowych. Respondenci dość wyraźnie sygnalizują, że największym problemem jest brak powiązania sprzedaży i marketingu wewnątrz ich firm.

Zostaw odpowiedź