fbpx

Multiscreening w Polsce – nareszcie są badania!

IRCenter czyli Interactive Research Center oraz agencja reklamowa Mobiu zaprezentowały badania na temat wieloekranowości w wykonaniu polskich użytkowników.

Spośród 4924 respondentów aż 3569 zadeklarowało korzystanie z co najmniej dwóch ekranów na raz!

Główne pole bitwy to połączenie telewizora z: laptopem, tabletem, desktopem lub smartfonem. Aż 73% badanych stosuje któreś z powyższych połączeń. Co ciekawe, autorzy badania wskazują, że wyniki te nie odbiegają znacząco od innych uzyskanych w UK (75%) lub USA (77%).

 

Pod multiscreening podciągnięto także korzystanie ze smartfona w pracy – czy to w celach zawodowych, czy też prywatnych.

 

Jeśli chodzi o profil wieloekranowców to w 60% są to kobiety. Ogółem przeważają osoby w wieku 19-24 lata (26% wskazań) oraz z kolejnego przedziału wiekowego 25-30 (23%). Interesujący jest fakt, że osoby w wieku 50+ częściej korzystają z wielu ekranów od osób z przedziałów 31-36, 37-42 raz 43-50. Czyżby humbug badawczy?

 


 

 

Zostaw odpowiedź