Crowdtap, wiodąca platforma marketingu social media przebadała ponad 850 osób pytając o to, w jaki sposób będą korzystać z narzędzi social media podczas aktualnych Mistrzostw Świata w piłce nożnej.
Aż ¾ zadeklarowało, że obejrzy mecze ze smartfonem lub tabletem w dłoni.
Dokładnie 74.2% fanów będzie korzystać z social media podczas oglądania meczów nadawanych z Brazylii. Aż 13% chce blogować na temat MŚ 2014! Jedna trzecia ma zamiar ćwierkać zaś niewiele mniej niż połowa będzie komentować na Facebooku.
Najważniejsze tematy to:
- występy ulubionych zawodników i drużyn (47%)
- nowe reklamy z okazji MŚ (42%)
- występy drużyn i zawodników konkurujących z ulubieńcami (38.5%)
Skoro tak wiele osób będzie informować swoich znajomych o tym, jakie reklamy przypadły im do gustu, postanowiono zapytać co kieruje takim, a nie innym postępowaniem:
- 56% – wsparcie ulubionej marki
- 54% – dzielenie się dobrymi reklamami z innymi
- 50% – dzielenie się nowym ekscytującym produktem z innymi
Następne pytanie dotyczy urządzeń z jakich fani MŚ 2014 będą korzystać w czasie oglądania meczów i pisania w portalach social media:
- 58% – smartfon i komputer
- 37.5% – tablet
Na koniec ciekawostka: 52% respondentów woli śledzić poczynania marek, zaś jedynie 48% zespołów grających na MŚ 2014. Niech wygra lepszy!