fbpx

Muzyka w Internecie warta 15 mln złotych

Jak donoszą informacje spływające ze Związku Producentów Audio-Video polski rynek muzyczny urósł w pierwszych sześciu miesiącach raptem o 0.6 procenta, i to tylko dzięki znienawidzonym przez muzyków usługom streamingu muzycznego.

Polski rynek coraz mocniej przyciskają Spotify, Deezer i YouTube.

 

 

Tylko dochód z subskrybcji muzyki cyfrowej wzrósł rok do roku o 61%. O kolejne 22% wzrósł udział tych samych serwisów, które bezpłatnie streamingują muzykę w zamian za odsłuchiwanie reklam. W tym miejscu należy przypomnieć, że np. Spotify czy Deezer oferuje darmową wersję z reklamami lub wersję abonamentową, w lepszej jakości, bez reklam.

 

Z kolei YouTube trafia ze swoimi usługami tylko do grupy sprzedażowej, która oferuje darmową muzykę w zamian za reklamy. Ale jak wiemy, za sprawą aktywnych działań Google’a i to ma się zmienić w niedługim czasie. 

 

Warto przypomnieć, że w ostatnim roku wszystkie największe serwisy streamingowe był bardzo aktywne na polskim rynku prześcigając się w ofertach promocyjnych. Do czołowej dwójki Spotify i Deezer dołączył Wimp, który zaoferował unikalny streaming w jakości płyty CD, czyli Wimp Hi-Fi, skierowany do posiadaczy sprzętu klasy hi-fi.

 

Wartość całego rynku wynosi 79 milionów złotych.  Zaś olbrzymia popularność serwisów streamingujących pokazuje na ile tak naprawdę stać polskiego konsumenta treści kulturowych. Artystów może uratować tylko koncertowanie oraz winyle, torujące sobie drogę do sukcesu na zachodzie.

 

 

Zostaw odpowiedź