fbpx

Na co zwracamy uwagę przy zakupie tabletu?

Polski oddział Microsoftu zlecił badanie, które miało wskazać to, czym kierują się w naszym kraju kupujący przy zakupie bijących obecnie rekordy popularności tabletów.

Co pokazały wyniki?

Microsoft zlecił sondaż, aby zdobyć cenne dla niego informacje w kontekście wprowadzenia na rynek modeli z zainstalowanym systemem Windows 8.1.

Dla zdecydowanej większości pytanych (91% respondentów) największym atutem wzmiankowanych urządzeń jest mobilność. 71% wśród plusów wymieniło również małą wagę oraz alternatywę dla komputera podczas korzystania z Internetu. Dla 61% duże znaczenie mają niewielkie wymiary, a 58% docenia poręczność. Nieco mniej niż połowa – 48% respondentów wskazało na wytrzymałość baterii. Zaskakująco mała liczba użytkowników tabletów przywiązuje wagę do użyteczności aplikacji dostępnych na tablety – czyni tak jedynie 33%.

Autorzy badania pytali również o to, jakie są największe słabości tabletów. Dokładnie 40% ankietowanych odparło, że jednym z największych niedomagań tych urządzeń jest brak możliwości podpięcia do tabletu sprzętów zewnętrznych. Taki sam procent ankietowanych uznał za wadę brak zabezpieczenia antywirusowego. Dostało się również producentom oprogramowania biurowego – 1/3 użytkowników uznała, że oprogramowanie biurowe na tablety jest nieprofesjonalne. Z kolei 27% skarżyło się na brak kontroli rodzicielskiej.

Z przeprowadzonego badania wynika, że 30% użytkowników Internetu, którzy ukończyli 15 rok życia posiada tablet, zaś kolejne 20% planuje zakup. Aż 91% respondentów przyznało, że z jednego tabletu korzystają wszyscy domownicy. Badanie zostało przeprowadzone przez Brainlab w dniach 2-7 października 2013 roku na reprezentatywnej grupie 530 internautów.

Zostaw odpowiedź