fbpx

Nadchodzi druga mobilna rewolucja w e-commerce

Potwierdzają się doniesienia o tym, że Google rozdzieli wyniki wyszukiwania dla mobile i desktop, zaś te mobilne będzie traktował priorytetowo!

Dobra wiadomość jest taka, że każdy, kto nie jest jeszcze właściwie przygotowany do tej bez dwóch zdań epokowej zmiany, która może wywrócić do góry nogami handel internetowy, ma jeszcze czas w postaci „kilku nadchodzących miesięcy”. Trudno przy tym powiedzieć, czy zmiana ta dotknie od razu wszystkie globalne wyniki wyszukiwania, czy też na początek anglojęzyczne, potem zaś stopniowo inne.

Aktualnie algorytm Google opiera się na indeksowaniu stron typu desktop, niejako przy okazji sprawdzający, czy są one dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, co skutkuje modyfikacją wyświetlanych wyników na smartfonach i tabletach. Teraz Google pracuje nad dwoma niezależnymi systemami indeksowania stron i wyświetlania wyników. Przynajmniej nieoficjalnie, ponieważ oficjalnie Google twierdzi, że nie ma do ogłoszenia żadnych nowych informacji w temacie zmian w sposobie ustalania rankingu czy stron mobilnych, czy to desktopowych.

Pomysł stworzenia oddzielnego indeksu jest rozwijany przez Google od co najmniej roku, a przynajmniej od około roku publicznie wiadomo, że pomysł ten jest brany bardzo poważnie pod uwagę.

Co zrobić aby nie stracić w najbliższych miesiącach ciężko wypracowanego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania?

  1. Upewnić się że nasza strona poprawnie obsługuje RWD
  2. Rozważyć wprowadzenie AMP HTML
  3. Przeprowadzić poniższy test https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=PL
Tagi:

Zostaw odpowiedź