fbpx
streetscooter

Nagły zwrot akcji: DHL rezygnuje z produkcji aut elektrycznych

Niespodziewanie DHL poinformował, że zamyka swój program produkcji aut elektrycznych. Firma nie ujawnia powodów takiej decyzji, ale najpewniej szykuje się na globalny kryzys gospodarczy.

StreetScooter to firma założona w 2010 roku, zaś jej właścicielem od 2014 roku jest Deutsche Post, znany na świecie dzięki marce DHL. Po 10 latach rozwoju i produkcji kurierskich aut spółka została bez pardonu zamknięta. Zaś prezes Deutsche Post oświadczył, że zamyka, ponieważ wyprodukowano założoną liczbę 15.000 aut i nie ma potrzeby więcej. Brzmi absurdalnie.

Szczególnie w kontekście pozyskiwania kolejnych klientów, w tym Amazona oraz nawiązaniu współpracy z chińskim producentem aut Chery, który zapowiedział, że chce produkować nawet 100.000 aut DHLu rocznie na wewnętrzne potrzeby największego rynku świata.

Być może w tych właśnie planach tkwi powód zawieszenia działalności StreetScootera. Pogłębiający się kryzys gospodarczy Chin z powodu koronawirusa zdaje się ciągnąć w przepaść cały świat, a w szczególności tę najbardziej zglobalizowaną część biznesu, do jakiej niewątpliwie należą firmy logistyczne.

Według DHLu oszczędności z tytułu zamknięcia programu szacuje się na 300-400 milionów euro rocznie. To potężne kwoty przy skromnej produkcji około 10.000 sztuk rocznie. Oznaczają, że koszt jednego auta oscylował w granicach 40.000 euro, czyli ok 170.000zł. Na tle innych elektrycznych pojazdów cena nie wydaje się być przesadnie wygórowana i świadczy o tym, że DHL osiągnął bardzo dużo na drodze do masowej produkcji aut elektrycznych. Oby ta szansa nie została zaprzepaszczona.

Zostaw odpowiedź