fbpx

Nagrody Emmy: YouTube i Amazon wyróżnione, NetFlix z 14 nominacjami

Nowe media przestają być nowe, gdy zaczynają wkraczać na salony zarezerwowane dla swoich starszych braci.

Tak właśnie dzieje się z telewizją internetową: Amazon, YouTube i Netflix trafiły na czerwony chodnik najważniejszej na świecie nagrody telewizyjnej.

 

Pierwsza bomba wybuchła jakiś czas temu, gdy Netflix otrzymał 14 nominacji za treści stworzone wyłącznie na potrzeby telewizji internetowej.

 

Dziewięć z nich trafiło do genialnego serialu “House of Cards” z Kevinem Spacey’m na czele. To że nagrody będą jest pewne – rozdanie już dziś – w sobotni wieczór.

 

Na kolejną trzeba było poczekać do ostatnich dni, kiedy to jury tegorocznych Emmy ogłosiło, że wyróżnia dwie usługi internetowe: YouTube oraz Amazon Instant Video.

 

W obu przypadkach nie oceniano prezentowanych treści a jedynie techniczną stronę oprogramowania. Konkretnie rzecz ujmując algorytmy rekomendujące materiały video. Tym oto sposobem zarówno YouTube, jak i Amazon otrzymały 2013 Technology & Engineering Emmy Award.

 

Dlaczego jury wyróżniło silnik rekomendujące treści? Dlatego, że są znakomitym narzędziem do odkrywania nowych treści, oddawania się pasji oglądania serialów i filmów.

 

Całość pokazuje jak zmienił się rynek VOD. Jego profesjonalizacja postępuje w tempie skokowym – dzień w którym spotka się z klasyczną telewizją i odmieni życie wszystkich fanów seriali i filmów zbliża się nieubłaganie.

Zostaw odpowiedź