fbpx

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce, czyli gdzie warto się reklamować

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował ponad 61 tys przekazów z mediów z całego ubiegłego roku i oznajmił, że najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce jest Gazeta Wyborcza.

Tym samym GW strąciła z pierwszego miejsca Rzeczpospolitą, która wygrywała ranking od 2008 roku. Trzecie miejsce zajął Dziennik Gazeta Prawna, który w stosunku do roku ubiegłego awansował o jedną pozycję. Mocno na znaczeniu stracił TVN24, który dał się zepchnąć do narożnika przez RMF FM.

To zaskakująca sytuacja, gdzie typowo rozrywkowe radio wygrywa z telewizją informacyjną. Wysoko jest także Puls Biznesu, który awansował o kilka pozycji w stosunku do roku ubiegłego.

Z tygodników najlepiej wypadł Wprost, który zdecydowanie zdystansował Newsweeka i Politykę.

Przejdźmy do najbardziej tematycznego rankingu, czyli najbardziej opiniotwórczych portali internetowych. Na pierwszym miejscu tak jak w ubiegłym roku Onet.pl. Potem Gazeta.pl, która awansowała z 5. miejsca i zepchnęła na 3. miejsce TVN24.pl. Mocno awansowały także Sportowefakty.pl. Wśród przegranych należy wymienić Money.pl oraz Wp.pl.

Zostaw odpowiedź