fbpx
błędy które są najczęściej popełniane w responsive web

Najczęściej popełniane błędy w Responsive Web Design – część I

Responsywny layout sklepu lub serwisu internetowego to jeden wielu sposobów na obecność w świecie smartfonów i tabletów. Inne rozwiązania w tym zakresie to technologia AWD (Adaptive Web Design), mobilne wersje stron oraz aplikacje mobilne. RWD cieszy się na tle opcji alternatywnych największą popularnością. Serwis Practical Ecommerce przygotował listę błędów, które są najczęściej popełniane w trakcie planowania i wdrażania tej technologii projektowania layoutu. Jeśli jesteście w trakcie wprowadzania RWD w swoim sklepie lub serwisie, sprawdźcie czego się wystrzegać.

1. Nieznajomość wzorców zachowana użytkowników

Niekiedy, w pośpiechu i ekscytacji faktem, że budujemy layout RWD, e-sprzedawcy zapominają, że robią to dla…klientów. Przeświadczenie o tym, że wiemy na czym zależy naszym klientom, jakie są ich oczekiwania i potrzeby mogą nie znajdować pokrycia w rzeczywistości.

Nawet, jeśli bazujemy na pewnych danych w tym zakresie, ale mają one co najwyżej wartość archiwalną, warto na potrzeby tak ważnej zmiany jaką jest wdrożenie layoutu RWD wykonać odpowiednie działania, aby wzbogacić naszą wiedzę na temat zachowania użytkowników i zweryfikować ją z naszymi wyobrażeniami.

Taka analiza powinna nam dostarczyć informacji na temat następujących zagadnień:

  • z jakich urządzeń korzystają nasi klienci;
  • jakie operacje najczęściej wykonują na urządzeniach mobilnych (czy jest to np. wyszukiwanie produktów, czytanie opisów produktów lub powiększanie zdjęć produktowych);
  • stopień konwersji na urządzeniach mobilnych

Oczywiście to tylko wybrane kwestie. Analiza, w oparciu o którą przygotujemy layout powinna być w miarę możliwości szczegółowa i kompleksowa.

Badanie powinno zostać powtórzone również po wdrożeniu, aby sprawdzić to, czy udało się osiągnąć zamierzony efekt.

2. Rozpoczynanie projektowania od wersji desktopowej

Większość osób, które zmieniają wygląd sklepu i dostosowują go do wymogów RWD, zaczyna od wyglądu wersji na komputery stacjonarne. Według Practical Ecommerce dużo lepszym rozwiązaniem jest takie, które bazuje na założeniu, że rozpoczynamy od wersji mobilnej.

Dzięki temu unikamy żmudnej, czasochłonnej i skomplikowanej operacji, jaką jest skalowanie w dół do wersji mobilnej. Przeciwny kierunek jest dużo szybszy i prostszy w realizacji.

Poza tym w naturalny sposób, będziemy wówczas w stanie zaoferować użytkownikom mobilnym dużo wyższą jakość serwisu – od samego towarzyszącą mu filozofia funkcjonowania będzie dostosowana do potrzeb smartfonów i tabletów.

Zostaw odpowiedź