fbpx

Najefektywniejsze i najtrudniejsze czynniki SEO

Pod takim tytułem eMarketer opublikował fragment badania „SEO Marketing Benchmark Summary”, które przeprowadził Ascend2 na międzynarodowej próbie blisko 450 marketingowcow z całego świata.

Próba to niewielka, ale wyniki bardzo ciekawe.

 

W ramach badania zobowiązano marketingowców, aby wskazali, które techniki pozycjonowania uważają za najbardziej efektywne, a które za najtrudniejsze.

 

Jak widać na poniższym wykresie, najbardziej efektywne w roku 2014 jest pozycjonowanie poprzez tworzenie treści o wysokiej jakości tzn wyraźnie przydatnej dla użytkowników, oraz ciągły monitoring i zarządzanie słowami kluczowymi. Dwa powyższe czynniki pociągają za sobą trzeci, czyli regularne aktualizowanie strony, którą marketingowiec ma pod opieką. Do tego dodajmy integrację z social media oraz prawidłowe budowanie linków do zamieszczanych treści.

 

 

Gdy przejdziemy do pytania o najtrudniejsze techniki pozycjonowania tylko w niewielkim stopniu odwrócimy kolejność czynników SEO. Kreacja wartościowego kontentu została wskazana prze 47%. Tylko 3% mniej zwróciło uwagę na trudność budowania zaplecza w postaci linków prowadzących do owej wartościowej treści.

 

Wśród średnio-trudnych czynników wskazano regularne umieszczanie wpisów z wartościową treścią, zarządzanie i wyszukiwanie słów kluczowych oraz integrację z social media. Na pograniczu wspomniano o optymalizacji mobilnej.

 

Wygląda na to, że kolejne zmiany algorytmu Google’a przyniosły zamierzony skutek – budowanie zaplecza linków skutecznie spada w hierarchii wartości pozycjonerów.  

2 komentarze

  1. Andy 03-05-2014
    • Ewelina, FAM 05-05-2014

Zostaw odpowiedź