Najlepiej rozpoznawalny portal e-commerce w Polsce: AliExpress goni Allegro!

Niemałe zaskoczenie spotyka nas w rankingu najlepiej rozpoznawalnych portal handlu internetowego w Polsce.

PORTALE HORYZONTALNE

Allegro pozostaje oczywiście najlepiej rozpoznawalną marką e-commerce w Polsce. Natomiast powoli zaczyna mieć godnego przeciwnika. Dosłownie znikąd urósł jej w ciągu 2 – 3 lat konkurent – wśród serwisów zagranicznych najczęściej wskazywany jest serwis AliExpress, rozpoznawany spontanicznie przez 30% spośród osób, które dokonały zakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. To znakomity wynik biorąc pod uwagę staż AliExpress na polskim rynku.

ODZIEŻ

Odzież, to kategoria, w której badani mieli najmniej problemów, aby wskazać sklepy – jedynie 1/3 z nich nie była w stanie wskazać żadnej marki. W świadomości badanych najlepiej wypadły: Allegro (30%) oraz Zalando (25%). Przy czym Zalando wypadło szczególnie dobrze wśród osób z wyższym wykształceniem.

RTV AGD

Liderów rankingu w tej kategorii jest kilku: RTVEuroAGD (25%), Mediamarkt (22%), Mediaexpert (21%) oraz Allegro (19%). Mediamarkt i Mediaexpert są częściej wymieniane przez osoby najmłodsze, w wieku przedprodukcyjnym (15-24 lat). Dwa sklepy: RTVEuroAGD i Mediamarkt wyróżniły się wysokim współczynnikiem rozpoznawalności przez osoby z wyższym wykształceniem, dobrze oceniające sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego.

MULTIMEDIA

Ponad połowa badanych wskazała marki sprzedające multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.). W tej kategorii liderem jest Empik (39%), a kolejną marką jest Allegro (13%). Empik cieszy się dużą rozpoznawalnością wśród najmłodszych respondentów, osób z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację ekonomiczną swojego gospodarstwa domowego.

Zdecydowanie słabiej rozpoznawane są marki serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) – w tym temacie wypowiedziało się tylko 40% badanych. Liderem ponownie okazał się Empik (23%).

DROGERIE

Około połowa badanych wskazała marki z kategorii perfumerii / drogerii internetowych. W tej kategorii dobrze wypadły: Rossmann (21%), iPerfumy (15%) Douglas (11%), oraz Sephora (10%). Większość tych marek naturalnie wskazują częściej kobiety niż przez mężczyzni, a poza Rossmannem, częściej przez osoby z wyższym wykształceniem.

DOM I OGRÓD

Blisko połowa respondentów wskazała marki z kategorii serwisów internetowych sprzedających artykuły do domu i ogrodu. Liderami znajomości są Allegro (19%), Castorama (12%), Ikea (10%) oraz Leroy Merlin i OBI (po 9%).

DELIKATESY

Słabiej rozpoznawane są serwisy internetowe sprzedające artykuły spożywcze – w tej kategorii wypowiedział się co trzeci badany. Liderem jest Tesco, na które wskazał co piąty ankietowany.

APTEKI

Najniższy poziom spontanicznej świadomości marek obserwujemy w przypadku kategorii aptek internetowych, gdzie jakąkolwiek markę wymienił mniej niż co czwarty badany. W tym peletonie lideruje DOZ – Dbam o Zdrowie. Wskazało ją raptem 10% spośród tych, którzy dokonują zakupów online. Marka ta jest o wiele lepiej kojarzona przez kobiety, osoby w wieku 25-34 lat oraz posiadające wyższe wykształcenie.

 

Zostaw odpowiedź