fbpx

Najlepszy program lojalnościowy? 6.4 miliarda powodów za Amazon Prime

Wygląda na to, że Prime wygrał ten konkurs w przedbiegach, zaś Amazon może spodziewać się dalszych wzrostów na giełdzie.

Amazon ujawnił 77-stronicowy dokument o swoim stanie finansowym, z którego wynika, że jest bardzo dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Już rok temu gigant z Seattle chwalił się wynikami działu odpowiedzialnego za usługi w chmurze, wtedy to każdy dolar przychodu generował 20 centów zysku. Dzisiaj jest to 25 centów za każdego dolara, który wpływa do kasy spółki zarządzanej przez Jeffa Bezosa.

Z kolei marża na jakiej pracuje dział e-commerce jest zupełnie inna – to skromne 3 procent (co jest i tak wzrostem z 2 procent). W zestawieniu błyszczy program Prime, który ma 65 milionów płacących regularnie członków, z których każdy wnosi opłatę co najmniej 99 dolarów. Ponadto, to właśnie członkowie programu Prime windują w górę sprzedaż co roku kupując na Amazonie o 40 procent więcej produktów. Niestety, Amazon nie ujawnia na ile zyskowny jest ów program.

O programie Prime pisaliśmy między innymi:

  • nie jest ani największym, ani pierwszym tego typu programem. Numerem jeden, który pojawił się na rynku już w 2006 roku jest program prowadzony przez Costco – największą sieć dyskontów (sklepów magazynowych) w USA. Amazon Prime pojawił się zaś dopiero w roku 2011, jednak jego nieprzerwana obecność i olbrzymi znaczący sukces sprawiły, że model abonamentowy, niegdyś dobrze rozpoznany przez sprzedawców katalogowych, wraca do łask.
  • Prime Day, czyli własny Cyber Monday organizowany przez Amazon osiągnął zawrotny sukces – według szacunków agencji Morningstar dla CNBC w ten jeden dzień obroty Amazonu z pewnością przekroczyły 500 milionów dolarów, a jest szansa, że sięgnęły nawet 600 milionów dolarów! Chociaż firma praktycznie od razu wydała komunikat ogłaszając swój wielki sukces to milczy jak zaklęta w kwestii tego, ile udało się jej pozyskać nowych użytkowników usługi Prime. Niewątpliwie na ostateczne wnioski jest jeszcze za wcześnie, ponieważ nie minął nawet 30-dniowy okres bezpłatnego korzystania z usługi.

Zostaw odpowiedź