Najwyższa pora aby zajrzeć do nowego rankingu Gemiusa (gemius.pl) za czerwiec 2016.
A tam na czele jak zwykle Google.pl, ale nie oznacza to, że wszystko jest bez zmian, bo nadeszły miesiące wakacyjne i ruch na stronach powinien spadać. A tak się nie stało! I tak, wspomniane wcześniej Google.pl odnotowało w czerwcu zasięg ponad 95 procent, podobnie jak miesiąc temu. A więc mamy tu do czynienia z kontynuacją utrzymywania dobrych wyników i przełamaniem trendów, które wskazywały, że w lato korzystamy z Internetu zdecydowanie mniej.
I nie jest to jednorazowy wyskok, ponieważ równie dobre wyniki odnotował portal horyzontalny WP.pl, którego zasięg utrzymał się na poziomie 55 procent, miesiąc w miesiąc. Można by tu podejrzewać jakąś poważną zmianę w metodologii, która już raz w historii Gemiusa przyniosła dość szokujące różnice w wynikach badań, ale kolejne pozycje pokazują wyraźne spadki.
Wśród stron, które w ciągu jednego miesiąca straciły co najmniej 3 punkty procentowe trzeba przywołać:
- Onet.pl
- WP.pl
- Allegro.pl
- Wikipedia.org – minus 5 procent
- Interia.pl
- Gazeta.pl – minus 5 procent
- Ceneo.pl
Ponadto, z rankingu top 20 wypadły następujące strony:
- Otomoto.pl
- Fakt.pl
- W to miejsce pojawili się nuworysze:
- bet365.com – zapewne dzięki turniejowi Euro 2016
- ipko.pl
Jeśli chodzi o platformę desktop, to tutaj także Google utrzymał swoją silną pozycję. Co ciekawe, podobną zależność udało się ponownie zaobserwować w przypadku portalu WP.pl. W przypadku wszystkich wszystkich innych ważniejszych stron odnotowano spadki miesiąc do miesiąca. Szczególnym przypadkiem jest Wikipedia.org, gdzie z okazji wakacji był to spadek o 5 procent!
Na koniec wyniki mobilne. Spadki zaliczył nawet Google, co jednak jest pewnym zaskoczeniem, a z drugiej strony informacją, że wakacje to moment, w którym Polacy zaglądają do smartfonów zdecydowanie rzadziej.