fbpx

Najpopularniejsze strategie SEO w B2C i B2B

Niezawodny eMarketer w porozumieniu z Ascend2 i Research Underwriters opublikował wyniki badań na temat popularnych strategii SEO wśród amerykańskich marketingowców.

W ramach badania zapytano respondentów jakie taktyki w SEO są najtrudniejsze i najbardziej efektywne. Co ciekawe, wielkiej zgody wśród zawodowych pozycjonerów nie ma.

 

Zacznijmy od pozycjonowania stron na rynku B2C, czyli trudniejszego, ponieważ zdecydowanie mocniej obleganego przez pozycjonerów lepszej i gorszej maści.

 

Najpopularniejsza taktyka, i tutaj brak zaskoczenia, to dla 50% pozycjonerów po prostu regularne uzupełnianie treści na stronach www. To zaskakujący fakt, że tylko połowa zainteresowanych jest tego zdania.

 

Na drugim miejscu mamy zarządzanie słowami kluczowymi – wynik 44%. Dopiero na trzecim miejscu jest kontent marketing – czyli zdecydowane wyjście poza proste aktualizowanie treści na stronach na rzecz tworzenia ciekawych treści.

 

Ciekawostką jest bardzo słaba pozycja zewnętrznego linkowania do stron własnych – tylko 21% uważa tę powszechnie stosowaną przez agencje SEO metodę za wydajną. Jednocześnie aż 42% sądzi, że jest to najtrudniejsza taktyka SEO w sektorze B2C.

 

 
W B2B sprawa wygląda stosunkowo podobnie, najważniejsze jest regularne aktualizowanie strony, praktycznie tak samo ważne jest tworzenie oryginalnego kontentu na stronę. I nieco mniej istotne jest zarządzanie słowami kluczowymi.

 

2 komentarze

  1. Krzysztof Płaneta 19-07-2013
  2. Andrzej Lemański 19-07-2013

Zostaw odpowiedź