Niezawodny eMarketer w porozumieniu z Ascend2 i Research Underwriters opublikował wyniki badań na temat popularnych strategii SEO wśród amerykańskich marketingowców.
W ramach badania zapytano respondentów jakie taktyki w SEO są najtrudniejsze i najbardziej efektywne. Co ciekawe, wielkiej zgody wśród zawodowych pozycjonerów nie ma.
Zacznijmy od pozycjonowania stron na rynku B2C, czyli trudniejszego, ponieważ zdecydowanie mocniej obleganego przez pozycjonerów lepszej i gorszej maści.
Najpopularniejsza taktyka, i tutaj brak zaskoczenia, to dla 50% pozycjonerów po prostu regularne uzupełnianie treści na stronach www. To zaskakujący fakt, że tylko połowa zainteresowanych jest tego zdania.
Na drugim miejscu mamy zarządzanie słowami kluczowymi – wynik 44%. Dopiero na trzecim miejscu jest kontent marketing – czyli zdecydowane wyjście poza proste aktualizowanie treści na stronach na rzecz tworzenia ciekawych treści.
Ciekawostką jest bardzo słaba pozycja zewnętrznego linkowania do stron własnych – tylko 21% uważa tę powszechnie stosowaną przez agencje SEO metodę za wydajną. Jednocześnie aż 42% sądzi, że jest to najtrudniejsza taktyka SEO w sektorze B2C.
W B2B sprawa wygląda stosunkowo podobnie, najważniejsze jest regularne aktualizowanie strony, praktycznie tak samo ważne jest tworzenie oryginalnego kontentu na stronę. I nieco mniej istotne jest zarządzanie słowami kluczowymi.
Ja dodam swoje 3 grosze w postaci:
– infografiki od MOZ nt. link buildingu > http://moz.com/blog/link-building-survey-2013-the-results-infographic
– raportu MOZ za 2013 rok – search engine ranking factors > http://moz.com/blog/ranking-factors-2013
Bardzo dziękuje, dobre linki!