fbpx

Najpoważniejsze błędy w budowie mobilnych stron www

Brytyjska Eptica przeprowadziła interesujące badanie dotyczące satysfakcji korzystania z mobilnych stron internetowych. Okazuje się, że lista zarzutów użytkowników jest całkiem spora i ciekawa.

Warto ją znać i mieć z tyłu głowy podczas projektowania lub liftingu własnej strony mobilnej.

 

Niewątpliwie żyjemy w przełomowych dla handlu internetowego czasach, w których bardzo trudno sprostać wszystkim oczekiwaniom potencjalnych klientów, którzy przyzwyczajeni do stron w wersji desktopowych chcieliby jakimś cudem przenieść tę samą funkcjonalność do swoich smartfonów.

 

Świadczą o tym wcześniej wspomniane badania zrealizowane przez Epticę. Otóż najczęstszym zarzutem pod adresem stron mobilnych ze strony użytkowników jest ich ograniczona funkcjonalność w porównaniu do „pełnych” desktopowych wersji. Naturalnie, przeskalowanie strony o szerokości 1000px do szerokości 500px skończy się absolutnym brakiem możliwości odczytania lub użycia któregokolwiek elementu, stąd jest to sytuacja, do której użytkownicy będą musieli przywyknąć. Teraz cała gra ze strony sklepów będzie toczyła się o to, aby do uproszczonego interfejsu pomysłowo dopiąć jak najwięcej funkcji.

 

Dwa tylko trochę mniej popularne zarzuty (34% do 36%) dotyczą wolno ładującej się strony mobilnej oraz faktu, że niektóre z nich są niedostosowane do małych ekranów, przez co nawigacją jest znacząco utrudniona. Nie są to zarzuty nowe, zaś owo niedostosowanie do małych ekranów świadczy raczej o tym, że badani nie trafili nawet na stronę w wersji mobilnej.

 

Czwarta najpopularniejsza odpowiedź badanych dotyczy braku aplikacji dedykowanej dla systemu operacyjnego, jaki posiadają. Jak wiadomo, to najwygodniejsza i najbardziej dopracowana forma prezentowania asortymentu sklepu internetowego. Niestety najdroższa i przeznaczona wyłącznie dla naprawdę mocnych marek, których klienci zechcą po ową aplikację sięgnąć i uczynić zeń coś więcej niż kosztowną inwestycję.

 

 

Zostaw odpowiedź